Page 180 - Fizik 9 Beceri Temelli Etkinlik Kitabı
P. 180
101 FİZİK 9 Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
4.ÜNİTE > Enerji Kazanım: 9.4.5.1. Yenilenebilir ve yenilenemez enerji kaynaklarını avantaj ve dezavantajları açısından değer-
lendirir.
Genel Beceriler: Bilgi Okuryazarlığı Becerisi, İletişim Becerisi Alan Becerileri: Çıkarım Yapma Becerisi
Etkinlik İsmi HANGİSİ AVANTAJLI? 30 dk.
Amacı Yenilenebilir ve yenilenemez enerji kaynaklarının avantaj ve dezavantajlarını kavrayabilme. Grup
Öğretmene Not: Enerji kaynakları konusunu işlemeden bir hafta önce sınıf öğrencilerini iki gruba ayırarak gruplar-
dan birine Atatürk Barajı Hidroelektrik Santrali’ni diğerine ise Akkuyu Nükleer Santrali’ni araştırmalarını isteyiniz
(Örnek web adresleri, http://www.dsi.gov.tr/projeler/ataturk-baraji , http://www.akkunpp.com/ ) Derste her bir gru-
bun seçtikleri temsilci aracılığıyla onar dakikalık bir sunum yapacaklarını açıklayınız.
Sunumların sonunda, yönergede verilen başlıklar doğrultusunda, öğrencilerin hangi enerji üretim tesisinin ülke men-
faati açısından daha avantajlı olacağı hakkında münazara yapılacağını açıklayınız.
Aşağıda verilen açıklamaları akıllı tahtada açarak ya da okuyarak öğrencilerle paylaşınız ve öğrencilerin açıklama-
larıyla ilgili not almalarını sağlayınız.
• Araştırmalarınızda bu santrallerin kurulduğu arazinin alanını, üretim gücünü, çevreye verdiği kısa
ve uzun vadeli etkilerini, kullanım süresini ve teknolojiye faydalarını dikkate alınız.
• Araştırmalarda topladığınız bilgileri yönergede verildiği şekilde başlıklar halinde not alınız.
• Topladığınız bilgileri grup arkadaşlarınızla toplanarak değerlendirip tek bir dosya haline getiriniz.
• Dersin başında grup içinden bir temsilci seçerek temsilcinin topladığınız bilgileri sınıf arkadaşları-
nıza sunmasını sağlayınız.
NOT: Araştırmalarınızda devlet sitelerini, üniversitelerin ve bilimsel dergilerin sitelerini kullanınız.
180
Hazırlayan: Tahsin DEMİRCİLER