Page 28 - Fizik 9 Beceri Temelli Etkinlik Kitabı
P. 28
16 FİZİK 9 Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
2. Yönerge Öğrencilere görsellerin, hangi fiziksel büyüklükleri çağrıştırdığını aşağıdaki tabloya görsel numarası
ile doldurmalarını söyleyiniz.
Temel Türetilmiş Vektörel Skaler Temel Türetilmiş Vektörel Skaler
Büyüklük Büyüklük Büyüklük Büyüklük Büyüklük Büyüklük Büyüklük Büyüklük
1 6
2 7
3 8
4 9
5
3. Yönerge Öğrencilerin doldurduğu tabloları kontrol ederek eksiklerini tamamlamalarını ya da yanlışlarını
düzeltmelerini sağlayınız.
4. Yönerge Temel ve türetilmiş büyüklüklerin belirli bir birim ile ifade edildiği bilgisinin önceki derslerde veril-
diği belirterek öğrencilere, fiziksel niceliklerle ilgili aşağıdaki soruları yöneltiniz.
1. Temel büyüklükler, fizik bilimi için neden önemlidir?
2. Türetilmiş büyüklükler, doğrudan ölçülebilir mi? Açıklayınız.
3. Fizik dersinde dört işlem gerektiren matematiksel işlemler haricinde vektörel işlemler de yapılmak-
tadır. Sebebini birkaç cümle ile açıklayınız.
4. SI’nın (Uluslararası Birimler Sistemi) kullanılmasının genel amacı nedir?
5. Fizik biliminde birim dönüşümü neden önemlidir?
6. 1 kilogram ile 1000 gram aynı fiziksel miktarı ifade etmektedir. Aynı fiziksel miktarı ifade etmek
için neden farklı birimler kullanılıyor?
28
Hazırlayan: Yusuf Serhat KOÇ