Page 28 - Fizik 9 Beceri Temelli Etkinlik Kitabı
P. 28

16         FİZİK 9                                           Ortaöğretim Genel Müdürlüğü



          2. Yönerge  Öğrencilere görsellerin, hangi fiziksel büyüklükleri çağrıştırdığını aşağıdaki tabloya görsel numarası
                  ile doldurmalarını söyleyiniz.

                    Temel   Türetilmiş   Vektörel   Skaler     Temel   Türetilmiş   Vektörel   Skaler
                   Büyüklük  Büyüklük  Büyüklük  Büyüklük     Büyüklük  Büyüklük  Büyüklük  Büyüklük
               1                                         6
               2                                         7
               3                                         8
               4                                         9
               5


          3. Yönerge  Öğrencilerin doldurduğu tabloları kontrol ederek eksiklerini tamamlamalarını ya da yanlışlarını
                  düzeltmelerini sağlayınız.


          4. Yönerge  Temel ve türetilmiş büyüklüklerin belirli bir birim ile ifade edildiği bilgisinin önceki derslerde veril-
                  diği belirterek öğrencilere, fiziksel niceliklerle ilgili aşağıdaki soruları yöneltiniz.
          1.  Temel büyüklükler, fizik bilimi için neden önemlidir?








          2.  Türetilmiş büyüklükler, doğrudan ölçülebilir mi? Açıklayınız.







          3.  Fizik dersinde dört işlem gerektiren matematiksel işlemler haricinde vektörel işlemler de yapılmak-
              tadır. Sebebini birkaç cümle ile açıklayınız.








          4.  SI’nın (Uluslararası Birimler Sistemi) kullanılmasının genel amacı nedir?




          5.  Fizik biliminde birim dönüşümü neden önemlidir?







          6.  1 kilogram ile 1000 gram aynı fiziksel miktarı ifade etmektedir. Aynı fiziksel miktarı ifade etmek
              için neden farklı birimler kullanılıyor?








          28
                                                                                    Hazırlayan: Yusuf Serhat KOÇ
   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33