Page 18 - Kimya 9 Beceri Temelli Etkinlik Kitabı
P. 18
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü KİMYA 9 7
1. ÜNİTE > Kimya Bilimi Kazanım 9.1.3.1: Günlük hayatta sıklıkla etkileşimde bulunulan elementlerin adlarını sembolleriyle eşleştirir.
Genel Beceriler: Yaratıcı Düşünme, Bilgi Okuryazarlığı Alan Becerileri: Verileri Toplama, İşleme, Yorumlama, Sonuç Çıkarma
Etkinlik İsmi ELEMENTLERİ TANIYALIM 20 dk.
Amacı Elementlerin adlarını, sembollerini ve temel özelliklerini kavrayabilme. Bireysel
1. Yönerge Sodyum, kalsiyum, karbon, magnezyum, neon, azot, oksijen, alüminyum, potasyum elementlerinin
özelliklerini belirlemek için araştırma yapınız.
Elementlerin özelliklerine yönelik çevrim içi kaynaklardan arama yaparken “edu, org ve gov” uzantılı
sitelerden faydalanınız.
2. Yönerge Araştırdığınız elementlerin özelliklerini değerlendirerek aşağıdaki soruları gerekçelerini belirterek
yanıtlayınız.
1. Bir şirket kurup günlük yaşamda sıklıkla kullanılan sodyum, kalsiyum, karbon, magnezyum,
neon, azot, oksijen, alüminyum, potasyum elementlerden birini üretecek olsanız hangisini tercih
ederdiniz?
2. Şirketin simgesi üretilecek sodyum, kalsiyum, karbon, magnezyum, neon, azot, oksijen, alümin-
yum, potasyum elementlerinden birinin sembolü olsaydı şirkete ait simgenin tasarımı nasıl olurdu?
3. Azot; uçak lastiklerinde hava yerine, araba hava yastıklarının şişmesinde, gıdaların havayla teması-
nı kesmede kullanılır. Azotun bu kullanım alanlarında hangi özelliğinden yararlanıldığını belirle-
dikten sonra azotla günlük hayatta başka nerelerde karşılaşıldığını tahmin ediniz?
17