Page 224 - Kimya 9 Beceri Temelli Etkinlik Kitabı
P. 224

Ortaöğretim Genel Müdürlüğü                                             KİMYA 9      110

             5. ÜNİTE > Doğa ve Kimya  Kazanım 9.5.1.1: Suyun varlıklar için önemini açıklar.
             Genel Beceriler: Eleştirel Düşünme, Problem Çözme  Alan Becerileri: Çıkarım Yapma
             Etkinlik İsmi                          SU HAYATTIR                                  30 dk.
             Amacı      Sürdürülebilir bir gelecek için suyun önemini kavrayabilme.              Bireysel

             Gerekli Materyaller: Ders kitabı, araştırma için bilgisayar ve genel ağ

             1. Yönerge Su ve sürdürülebilirlikle ilgili aşağıdaki metni okuyunuz.


             Kamuoyu, sürdürülebilirlik kelimesi ile ilk kez Birleşmiş Milletler bünyesinde çalışmakta olan Dünya Çevre ve
            Kalkınma Komisyonunun 1987 yılında yayımladığı “Ortak Geleceğimiz” adlı raporu ile haberdar oldu. Bu raporda
            sürdürülebilirlik “İnsanlık; doğanın gelecek nesillerin gereksinimlerine yanıt verme yeteneğini tehlikeye atmadan,
            günlük ihtiyaçlarını temin ederek kalkınmayı sürdürülebilir kılma yeteneğine sahiptir.” şeklinde tanımlanmıştır.
            Su, canlı hayatının devamı için vazgeçilmez ihtiyaçlardandır. Çağlar boyunca insanlığın kurduğu uygarlıkların
            hemen hemen tamamının sulak alanlarda ortaya çıkması tesadüf değil, bilinçli bir tercihtir.


             2. Yönerge Suyun önemiyle ilgili konu işlendikten sonra öğrencilerden bir sonraki derse “sürdürülebilirlik, suyun
                     önemi ve ülkemizin su potansiyeli” hakkında detaylı bir araştırma yapmaları istenir.
                     Derste “sürdürülebilirlik” kavramı düşünüldüğünde “su yönetimi, suyun etkin kullanımı, korunması
                     ve kontrolü” hususunda bir beyin fırtınası etkinliği yaparak aşağıdaki soruları cevaplayınız.


             1.  Su sıkıntısına karşı geliştirilebilecek çözümlerin temelinde, sıkıntıyı oluşturan bileşenleri belirle-
                 mek vardır. Siz bu bileşenleri düşünerek sıkıntının azaltılmasına yönelik çözüm yolları öneriniz.











             2.  Ülkelerin su konusundaki yeterlik kriterleri nelerdir? Su zenginlik göstergesi ve su fakirlik indisi
                 hakkındaki düşünceleriniz nelerdir? Açıklayınız.













             3.  Ülkemizin su ile ilgili  mevcut durumu dikkate alındığında sizce  ülkemizi nasıl bir gelecek bekli-
                 yor? Açıklayınız.
















                                                                                                    223
   219   220   221   222   223   224   225   226   227   228   229