Page 246 - Kimya 9 Beceri Temelli Etkinlik Kitabı
P. 246
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü KİMYA 9 121
5. ÜNİTE > Doğa ve Kimya Kazanım 9.5.2.2: Çevreye zarar veren kimyasal kirleticilerin etkilerinin azaltılması konusunda çözüm önerilerinde
bulunur.
Genel Beceriler: Eleştirel Düşünme, Yaratıcı Düşünme Alan Becerileri: Çıkarım Yapma, Sınıflandırma
Etkinlik İsmi SÜRDÜRÜLEBİLİR BİR GELECEK İÇİN NELER YAPABİLİRİZ? 30 dk.
Amacı Kirleticilerin etkilerini azaltmak için çözüm yolları geliştirebilme. Bireysel
Gerekli Materyaller: Ders kitabı, bilgisayar ve genel ağ
1. Yönerge Aşağıdaki haritada şehirlerimizdeki hava kirliliğine ait öncelik sıralaması yer almaktadır. Aşağıdaki
soruyu harita yardımıyla çözünüz.
2017 Yılına Ait Şehirlerimizdeki Hava Kirliliği Öncelikleri Haritası
Not: Sorunların öncelik sırası İl Çevre ve Şehircilik Müdürlüklerince belirlenmiştir.
1. Yukarıdaki Türkiye haritasını kullanarak hava kirliliği önceliğiyle il sayısını gösteren sütun grafiğini
çiziniz.
2. Yönerge Aşağıdaki bilgileri kullanarak soruları cevaplayınız.
Hava Kalitesi İndeksine Göre Sınıflandırma
“Hava kalitesi indeksi” nedir? Hava kalitesi indeksinin temeli, bilgilerin halka kolay ve anlaşılır bir şekilde ulaştı-
rılmasıdır. Hava kalitesi indeksi (HKİ), hava kalitesinin günlük olarak rapor edilmesi için kullanılmakta ve yaşa-
dığımız bölgenin havasının ne kadar temiz veya kirli olduğu ve ne tür sağlık etkilerinin oluşabileceği konusunda
bilgiler içermektedir. Hava kalitesi indeksi; farklı hava kalitesi ile birlikte genel halk sağlığı üzerine etkisini, hava
kirliliği seviyesini, sağlıksız seviyeye yükseldiğinde alınması gereken önlemleri de belirler.
245