Page 60 - Kimya 9 Beceri Temelli Etkinlik Kitabı
P. 60
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü KİMYA 9 28
2. ÜNİTE > Atom ve Periyodik Sistem Kazanım 9.2.3.2: Elementleri periyodik sistemdeki yerlerine göre sınıflandırır/karşılaştırır.
Genel Beceriler: Bilgi Okuryazarlığı Alan Becerileri: Çıkarım Yapma, Sınıflandırma
Etkinlik İsmi HAYDİ, PERİYODİK TABLO YAPALIM 30 dk.
Amacı Elementleri sınıflandırmayı öğrenebilme. Grup
Gerekli Materyaller: Ders kitabı, araştırma için bilgisayar ve genel ağ
1. Yönerge Öğrencilerden periyodik sistemdeki A ve B grubu ayrımı ile IUPAC numaralandırması hakkında
araştırma yapmaları ve bunu yaparken bilgi kaynaklarının güvenirliğine ve geçerliğine dikkat etme-
leri istenir.
Derste, öğrencilerden A4 kâğıdına (ya da defterine) bir periyodik sistem çizmeleri istenir.
Çizilen periyodik sistemde sadece sütunlar çizilir, satırlar çizilmez.
Sadece sütunların gösterildiği periyodik sistem üzerinde çalışarak grupların isimlerini ilgili sütunla-
ra yukarıdan aşağı doğru olacak şekilde yazmaları istenir. Daha sonra sütunlar farklı renklere boya-
nır (Aşağıdaki periyodik tablo doldurulabilir.).
1A 8A
2A 3A 4A 5A 6A 7A
B Grubu
Geçiş Metalleri
2. Yönerge Yukarıdaki bilgiler ve periyodik sistem yardımıyla aşağıdaki soruları cevaplayınız.
1. Periyodik sistemde elementler sınıflandırılırken nasıl bir yol izlenmiştir?
2. Siz elementleri sınıflandırmak isteseydiniz nelere dikkat ederdiniz? Sınıflandırmanın faydaları
nelerdir?
59