Page 60 - Kimya 9 Beceri Temelli Etkinlik Kitabı
P. 60

Ortaöğretim Genel Müdürlüğü                                             KİMYA 9        28

             2. ÜNİTE > Atom ve Periyodik Sistem  Kazanım 9.2.3.2: Elementleri periyodik sistemdeki yerlerine göre sınıflandırır/karşılaştırır.
             Genel Beceriler: Bilgi Okuryazarlığı  Alan Becerileri: Çıkarım Yapma, Sınıflandırma
             Etkinlik İsmi                HAYDİ, PERİYODİK TABLO YAPALIM                         30 dk.
             Amacı      Elementleri sınıflandırmayı öğrenebilme.                                 Grup

             Gerekli Materyaller: Ders kitabı, araştırma için bilgisayar ve genel ağ

             1. Yönerge Öğrencilerden periyodik sistemdeki A ve B grubu ayrımı ile IUPAC numaralandırması hakkında
                     araştırma yapmaları ve bunu yaparken bilgi kaynaklarının güvenirliğine ve geçerliğine dikkat etme-
                     leri istenir.
                     Derste, öğrencilerden A4 kâğıdına (ya da defterine) bir periyodik sistem çizmeleri istenir.
                     Çizilen periyodik sistemde sadece sütunlar çizilir, satırlar çizilmez.

                     Sadece sütunların gösterildiği periyodik sistem üzerinde çalışarak grupların isimlerini ilgili sütunla-
                     ra yukarıdan aşağı doğru olacak şekilde yazmaları istenir. Daha sonra sütunlar farklı renklere boya-
                     nır (Aşağıdaki periyodik tablo doldurulabilir.).


                       1A                                                          8A
                          2A                                     3A 4A 5A 6A 7A


                                     B Grubu




                                   Geçiş Metalleri







             2. Yönerge Yukarıdaki bilgiler ve periyodik sistem yardımıyla aşağıdaki soruları cevaplayınız.


             1.  Periyodik sistemde elementler sınıflandırılırken nasıl bir yol izlenmiştir?













             2.  Siz elementleri sınıflandırmak isteseydiniz nelere dikkat ederdiniz? Sınıflandırmanın faydaları
                 nelerdir?















                                                                                                     59
   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65