Page 115 - Matematik 9 Beceri Temelli Etkinlik Kitabı
P. 115
91 MATEMATİK 9 Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
Birinci Dereceden Denklemler ve Eşitsizlikler Kazanım: 9.3.3.2. Birinci dereceden bir bilinmeyenli denklem ve eşitsizliklerin çözüm küme-
lerini bulur.
Alan Becerileri: Muhakeme, ilişkilendirme Genel Beceriler: Eleştirel düşünme
Etkinlik İsmi MASA YAPMA 20 dk.
Amacı Denklem kurabilme ve denklemi çözebilme. Bireysel
Marangoz Yusuf Usta, elinde yeterli sayıda bulunan, yüzeyi kare şeklindeki A model tahta parçasının herhangi
birini aşağıda gösterildiği gibi dikey simetri ekseninden keserek B ve C model tahta parçalarını oluşturuyor.
Sonra C model tahta parçasını yatay simetri ekseninden keserek D ve E parçalarını oluşturuyor.
A B C D E
• 72 tane B tahtası kullanarak açılmamış yüzeyi kare olan 1. Şekil'deki açılır kapanır masayı oluşturuyor.
• 25 tane D, 24 tane E tahtası kullanarak açılmamış yüzeyi kare olan 2. Şekil'deki açılır kapanır masayı
oluşturuyor.
• 1. Şekil'deki masanın yüzey alanı 2. Şekil'deki masanın yüzey alanının 3 katından 108 santimetrekare
eksiktir.
1. Şekil 2. Şekil
Yukarıda verilen bilgilere göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.
1. D parçasının alanını bulunuz.
2. 1. Şekil'deki ayak uzunlukları toplamının 2 katı, 2. Şekil'deki ayak uzunlukları toplamının 3 katın-
dan 80 santimetre eksiktir. 1. Şekil ile 2. Şekil'deki birer ayak uzunlukları toplamı 140 cm olduğuna
göre, 1. Şekil'deki ayak uzunluğunu veren denklemi kurunuz.
3. Yusuf Usta açılır kapanır masanın orta bölümleri için
• 1. Şekil açıldığında ortadaki bölüm için 48 tane B tahtası kullanmıştır.
• 2. Şekil açıldığında ortadaki bölüm için x tane D tahtası kullanmıştır.
• I. masanın uzun kenarı II. masanın uzun kenarının 2 katından 12 santimetre eksiktir.
bilgilerini veriyor. Buna göre D tahtasından ... kaç tane kullanıldığını bulunuz.
I. Masa II. Masa
114
Hazırlayan: Mehmet MAVİŞ