Page 160 - Matematik 9 Beceri Temelli Etkinlik Kitabı
P. 160
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü MATEMATİK 9 131
Üçgenlerde Temel Kavramlar Kazanım: 9.4.1.3. Uzunlukları verilen üç doğru parçasının hangi durumlarda üçgen oluşturduğunu değerlendirir.
Alan Becerileri: İlişkilendirme, akıl yürütme Genel Beceriler: Çoklu okuryazarlık
Etkinlik İsmi ÜÇGEN OLUŞTURMA 20 dk.
Amacı Uzunlukları verilen üç doğru parçasının hangi durumlarda üçgen oluşturduğunu değerlendirebilme. Bireysel
Matematik Öğretmeni Mehmet Bey; Elif, Pınar, İrem ve Hasan isimli öğrencilerden, üçgen oluşturmak için üçerli
gruplar hâlinde, santimetre cinsinden doğal sayı olan toplam 9 tam sayı uzunluğu verdiği tabloya yazmalarını
ister. Mehmet Bey, İrem ve Hasan'ın söylediği uzunluklardan bazılarını x cm ve y cm olarak tabloda gizler.
Elif Pınar İrem Hasan
I 1 cm, 4 cm, 5 cm 3 cm, 5 cm, 6 cm x cm, 4 cm, y cm 4 cm, 5 cm, x cm
II 8 cm, 9 cm, 17 cm 5 cm, 7 cm, 11 cm 2 cm, x cm, y cm x cm, 7 cm, 12 cm
III 9 cm, 10 cm, 12 cm 5 cm, 12 cm, 18 cm x cm, y cm, 16 cm x cm, 11 cm, 18 cm
Mehmet Bey'in oluşturduğu tabloda İrem ve Hasan'ın yazdığı tüm uzunluk grupları üçgen oluşturmaktadır.
Yukarıdaki tabloya ve verilen bilgilere göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.
1. x ve y değeri kaçtır?
2. Aşağıdaki cümlelerin yanına doğru ise D, yanlış ise Y yazınız.
• ( ) Elif veya Pınar'ın I. grupta söylediği uzunluklar üçgen oluşturmaz.
• ( ) Elif'in II. grupta söylediği üç uzunluk üçgen oluşturur.
• ( ) Pınar'ın II. grupta söylediği üç uzunluk üçgen oluşturmaz.
• ( ) Pınar'ın III. grupta söylediği üç uzunluk üçgen oluşturur.
159
Hazırlayan: Mehmet KAYACIER