Page 50 - Matematik 9 Beceri Temelli Etkinlik Kitabı
P. 50
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü MATEMATİK 9 38
Kümelerde Temel Kavramlar Kazanım: 9.2.1.2. Alt kümeyi kullanarak işlemler yapar.
Alan Becerileri: İlişkilendirme Genel Beceriler: Problem çözme
Etkinlik İsmi MEYVE TABAĞI 20 dk.
Amacı Alt küme kavramını günlük hayat problemleri ile ilişkilendirebilme. Bireysel
Mutfağında birer tane elma, armut, muz, çilek, kayısı, portakal ve şeftali bulunan Gülçin Hanım, ders çalışan
kardeşine meyve tabağı hazırlamak istiyor.
Gülçin Hanım, kardeşine mutfakta olan meyveleri söyledikten sonra hangi meyveleri istediğini sorar.
Kardeşi, Gülçin Hanım'a aşağdaki cevapları verir:
• Çileği seviyorum, çilek kesin olsun.
• Portakalı sevmiyorum, portakaldan istemiyorum.
• Kayısı veya elma olsun.
• Kalan meyvelerden istediğini koyabilirsin.
Yukarıda verilen bilgilere göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.
1. Gülçin Hanım kardeşinin istediği şekilde kaç farklı meyve tabağı hazırlayabilir (Tabakta meyvele-
rin yeri önemli değildir, sadece tabakta olup olmaması yeterlidir.)?
2. Gülçin Hanım'ın kardeşinin istediği şekilde hazırladığı her meyve tabağı bir küme olmak üzere bu
kümelerin her birini eleman kabul eden küme M ile tanımlansın.
Buna göre aşağıdaki tabloda verilen bilgilerin yanına doğru ise D, yanlış ise Y yazınız.
Bilgiler D/Y
çilek ! M
{çilek, elma, muz} ! M
{çilek, kayısı, şeftali} 1 M
{{çilek, kayısı, şeftali}} 1 M
{{çilek, elma, kayısı, armut, muz, şeftali}} 1 M
3. Gülçin Hanım'ın kardeşinin isteğine uygun olarak hazırladığı bir tabaktaki meyvelerin kümesi A ile
gösterilirse aşağıda verilen bilgilerden hangisi kesinlikle doğrudur?
I. sA 2 2
^ h
3
II. sA = ise elma ! A
^ h
III. sA # 6
^ h
IV. sA = 1
lh
^
49
Hazırlayan: Volkan YILMAZ