Page 450 - Türk Dili ve Edebiyatı - 9 | Beceri Temelli
P. 450
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI 9 229
9.ÜNİTE > Günlük/Blog Kazanım A.4.3. Metin ile metnin konusu, amacı ve hedef kitlesi arasında ilişki kurar.
Alan Becerileri: Okuma Becerisi Genel Beceriler: Eleştirel Düşünme Becerisi
Etkinlik İsmi GÜNLÜK VE BLOGLARDA KONU, AMAÇ VE HEDEF KİTLE 35 dk.
Amacı Metin ile metnin konusu, amacı ve hedef kitlesi arasında ilişki kurabilmek. Bireysel
Yönerge Aşağıdaki metinleri okuyarak soruları cevaplayınız (Alıntılanan metinlerin aslına sadık kalınmıştır.).
1. Metin
Ankara, 12 Temmuz
Geldik. Daha eve girmeden doğru Ayhan’a koştum. Özlemişim. Ankara yaz aylarında her zamanki
gibi. Bomboş. Issız, sessiz. İyi bir çalışma odası. Halim yarın bir iki gün için Tokat’a gidiyor. Bu iş
gezisi çalışmalarım açısından benim için de iyi bir fırsat mı desem? (...)
(Alınmıştır.)
Ağaoğlu, A. (2004). Damla Damla Günler. İstanbul: Alkım.
2. Metin
ROMANTİZM, TARİHİ ŞİİR, FELSEFİ ŞİİR
“16 Ekim 1966
Genç Hugo kuruculuğuna özendiği mektebi, edebiyatta liberalizm olarak tarif eder. İhtiyar Hugo
için romantizm, edebiyatta sosyalizmdir. İhtilal Avrupa’yı tek kıta haline getirir. Napolyon cenkleri,
İskender’in fetihleri gibi ırkları ve kültürleri birbirine katar. Elbette ki, yakın çağların en büyük duyuş
ve düşünüş devrimlerinden biri olan romantizm, bir günde heybetli bir ırmak olup çıkmaz. “Voltaire
ile bir dünya biter, Rousseau ile bir dünya başlar” diyenler haklıdırlar. Rousseau, şuur altının isyanı-
dır. Şuur altının, ezilenlerin, yaşamayanların. Akla karşı hissin zaferi. …” (...)
(Alınmıştır.)
Meriç, C. (1993). Jurnal Cilt 2. (3. bs.). İstanbul: İletişim.
Kelime Dağarcığı
mektep: Akım. liberalizm: Serbestlik. sosyalizm: Toplumculuk. ihtilal: Devrim. cenk: Savaş.
1. Bu metinlerin yazılış amaçlarından hareketle günlük türünün yazılış amaçlarıyla ilgili genel çıka-
rımlarınızı yazınız.
449