Page 458 - Türk Dili ve Edebiyatı - 9 | Beceri Temelli
P. 458
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI 9 233
9.ÜNİTE > Günlük/Blog Kazanım A.4.4. Metnin ana düşüncesi ve yardımcı düşüncelerini belirler.
Alan Becerileri: Okuma Becerisi/Yazma Becerisi Genel Beceriler: Bilgi Okuryazarlığı Becerisi
Etkinlik İsmi DÜŞÜNÜYORUM, O HÂLDE VARIM 30 dk.
Amacı Metinden hareketle ana düşünce ve yardımcı düşüncelerin işlevlerini belirleyebilmek. Bireysel
Yönerge Aşağıdaki metni okuyarak soruları cevaplayınız.
25 Nisan 2020
Çok değil, daha bundan birkaç ay öncesinde biri bize, “Tüm insanlar, bir virüs nedeniyle evlerine
kapanacak, o sıcak ilişkiler mesafelerle bölünecek.” dese bir film senaryosundan bahsettiğini düşü-
nürdük. Ama ne yazık ki gerçek bu artık. Kendi güvenli sığınaklarımıza çekildik. Tüm o telaşelerimiz
son buldu ve hiç olmadığı kadar boşluktayız. İnsan, bu boşlukta ister istemez kendi iç dünyasında
bir gezintiye çıkıyor. Dış dünyada ve ilişkilerimizde yaşanan bu beklenmedik değişim, iç dünyamıza
da yansıyor. İşte tam da bu durumda belki de hepimizin önlerine bir defter çekip bu yaşananları ve
kendi iç dünyasındaki yansımalarını günlük olarak kaleme alması gerekiyor. Bilgi, bu virüsten güçlü
ve ondan çok daha hızlı yayılıyor. Bu nedenle “Bu virüs, insanlığa ve bize neler öğretti? İnsanlığı nasıl
değiştirdi?” sorularını, tarihin tanıkları olarak cevaplamak sorumluluğumuzdur. Bu tanıklığımızın
kendi penceremizden yansımasını insanlık için not düşmenin vaktidir.
Komisyon
1. Metinde “Tarihî olayla ilgili gelecek nesillere bilgi aktarılabilmesi ve olayın içi dünyamızdaki yansı-
malarını değerlendirmek için günlük tutmak gerekir.” ana düşüncesi ele alınmıştır. Bu ifadenin ana
düşünce olarak belirlenmesinin nedenleri neler olabilir? Yazınız.
2. Metnin bir blogda yayımlandığı göz önünde bulundurulduğunda blogların günlüğe göre ana düşün-
ceyi iletmedeki farklılıkları neler olabilir?
457