Page 460 - Türk Dili ve Edebiyatı - 9 | Beceri Temelli
P. 460

Ortaöğretim Genel Müdürlüğü                          TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI 9        234

              9.ÜNİTE > Günlük/Blog               Kazanım A.4.5. Metindeki anlatım biçimlerini, düşünceyi geliştirme yollarını ve bunların işlevlerini belirler.
              Alan Becerileri: Okuma Becerisi/Yazma Becerisi  Genel Beceriler: Eleştirel Düşünme Becerisi
             Etkinlik İsmi           ANLATIMI BİÇİMLENDİR, DÜŞÜNCEYİ GELİŞTİR                    25 dk.
             Amacı      Metindeki anlatım biçimlerini, düşünceyi geliştirme yollarını ve bunların işlevlerini belirleyerek doğru kullana-  Bireysel
                        bilmek.


              Yönerge  Aşağıdaki metni okuyarak soruları cevaplayınız (Alıntılanan metnin aslına sadık kalınmıştır.).


                                                                                               6 Kasım


              Goethe’nin Şiir ve Gerçek adlı eserinden aldığım şu parça bugünkü Türk şairleri için de söylensin,
              gene de doğruluğundan bir şey yitirmez:

              “Alman şairleri, bir birliğin üyeleri olarak dayanışma halinde bulunmadıklarından halk arasında en
              ufak bir ayrıcalığa bile eremiyorlardı. Ne koruyucuları ne saygı görür bir yerleri ne de kendilerine
              az çok yararlı olabilecek kimselerle ilişkileri vardı. Bu yüzden de yeteneklerinin parlaması ya da sö-
              nüp gitmesi sadece rastlantıya bağlı kalıyordu. Zekâsına ve yeteneğine güvenen her yeryüzü çocuğu,
              yoksulluk içinde yaşamak ve ilham perilerinden edindiği güçleri, günlük gereksinmelerinin baskısı
              altında yitirmek zorundaydı.”

                                                                                            (Alınmıştır.)
                                                                   Birsel, S. (1982). Hacivat Günlüğü. İstanbul: Ada.



             1.  Yazarın metinde tırnak içindeki ifadeyi kullanması, metnin anlatımına mı yoksa düşünceye mi etki
                eder? Açıklayınız.




















             2.  Metnin anlatım biçimini öykülemeye dönüştürmek mümkün müdür? Nasıl?





















                                                                                                   459
   455   456   457   458   459   460   461   462   463   464   465