Page 460 - Türk Dili ve Edebiyatı - 9 | Beceri Temelli
P. 460
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI 9 234
9.ÜNİTE > Günlük/Blog Kazanım A.4.5. Metindeki anlatım biçimlerini, düşünceyi geliştirme yollarını ve bunların işlevlerini belirler.
Alan Becerileri: Okuma Becerisi/Yazma Becerisi Genel Beceriler: Eleştirel Düşünme Becerisi
Etkinlik İsmi ANLATIMI BİÇİMLENDİR, DÜŞÜNCEYİ GELİŞTİR 25 dk.
Amacı Metindeki anlatım biçimlerini, düşünceyi geliştirme yollarını ve bunların işlevlerini belirleyerek doğru kullana- Bireysel
bilmek.
Yönerge Aşağıdaki metni okuyarak soruları cevaplayınız (Alıntılanan metnin aslına sadık kalınmıştır.).
6 Kasım
Goethe’nin Şiir ve Gerçek adlı eserinden aldığım şu parça bugünkü Türk şairleri için de söylensin,
gene de doğruluğundan bir şey yitirmez:
“Alman şairleri, bir birliğin üyeleri olarak dayanışma halinde bulunmadıklarından halk arasında en
ufak bir ayrıcalığa bile eremiyorlardı. Ne koruyucuları ne saygı görür bir yerleri ne de kendilerine
az çok yararlı olabilecek kimselerle ilişkileri vardı. Bu yüzden de yeteneklerinin parlaması ya da sö-
nüp gitmesi sadece rastlantıya bağlı kalıyordu. Zekâsına ve yeteneğine güvenen her yeryüzü çocuğu,
yoksulluk içinde yaşamak ve ilham perilerinden edindiği güçleri, günlük gereksinmelerinin baskısı
altında yitirmek zorundaydı.”
(Alınmıştır.)
Birsel, S. (1982). Hacivat Günlüğü. İstanbul: Ada.
1. Yazarın metinde tırnak içindeki ifadeyi kullanması, metnin anlatımına mı yoksa düşünceye mi etki
eder? Açıklayınız.
2. Metnin anlatım biçimini öykülemeye dönüştürmek mümkün müdür? Nasıl?
459