Page 464 - Türk Dili ve Edebiyatı - 9 | Beceri Temelli
P. 464
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI 9 236
9.ÜNİTE > Günlük/Blog Kazanım A.4.6. Metnin görsel unsurlarla ilişkisini belirler.
Alan Becerileri: Okuma Becerisi Genel Beceriler: Eleştirel Düşünme Becerisi
Etkinlik İsmi METİN-GÖRSEL İLİŞKİSİ 25 dk.
Amacı Metnin görsel unsurlarla ilişkisini belirleyerek gerektiğinde görsel kullanabilmek. Bireysel
Yönerge Aşağıdaki metni okuyarak soruları cevaplayınız (Alıntılanan metnin aslına sadık kalınmıştır.).
2 Temmuz
YENİ RESİM
İşte o günlerin birinde Paul Klee’nin resimlerini gördüm. Bu arada Salvador Dali de var, var ya onu
eskiden biliyordum. Klee, galiba şimdilerde adı en çok gecen ressamlardan. Adı, daha 1944’te öldü-
ğü hâlde, şimdi duyuldu diyeceğim neredeyse. Bunu biraz da suretiz resmin yayılmasına borçluyuz
belki. Klee soyut resmin bir bakıma Picasso’dan sonra biricik büyük ustası galiba. Picasso gibi bir
ressam yaşarken onu hâlâ soyut resmin ustalarından biri gibi görmek belki güç bir şey, ama Klee’nin
böyle bir yönü var işte. Klee, o köylünün dediğini yapıyor: Olmayanı. Sarı kuşlu manzarası böyle bir
resim. Sonra Ad Marginem, Garip Bahçe, Vahşi Adam. Öteki resimleri tüm bilmediğimiz biçimlerin
resimleri hep. Ad Marginem’in bir baskısını aldım. Bir on beş gündür de hep ona bakıyorum. Bak-
maya doyamıyorum.
(Alınmıştır.)
Berk, İ. (1997). El Yazılarına Vuruyor Güneş. İstanbul: YKY.
1. Bir ressam da olan şair İlhan Berk, günlüğünde resim kullansaydı resmin metne etkisi ne olurdu?
Metnin konusunu da dikkate alarak düşüncenizi açıklayınız.
2. Bu metni siz yazsaydınız metin için kullanacağınız görseli metni yazmadan önce mi yoksa yazdıktan
sonra mı belirlerdiniz? Açıklayınız.
463