Page 101 - Bilgisayar Bilimi Kur 1| 2. Bölüm
P. 101

9.5. Turtle Grafik Nesneleri

               Grafik çizme işleminde “Turtle” nesnesinin, çizim işlemi için kalemi modellediğini biliyoruz.
               Kendi “Turtle” nesnelerimizi tasarlayarak kullanabiliriz. Birden fazla kalem kullanmamız gerekirse
            bu, çok kullanışlı olacaktır.


              # Pencere içerisine diktörtgen bir kutu çizimi
              from turtle import Turtle, mainloop
              t = Turtle() # Adı t olan yeni bir Turtle() nesnesi oluşturuluyor

              t.pencolor("red") # t nesnesinin çizim kalemi rengi kırmızı olarak
             ayarlanıyor
              t.forward(200) # t nesnesinin kalemi 200 birim ileri oynatılıyor ve
             dikdörtgenin alt kenarı çiziliyor
              t.left(90) # Turtle 90 derece sola döndürülüyor

              t.pencolor("blue") # t nesnesinin rengi mavi olarak değiştiriliyor
              t.forward(150) # Sağ kenarın çizilmesi için Turtle 150 birim yukarı
             ilerletiliyor
              t.left(90) # Turtle 90 derece sola döndürülüyor
              t.pencolor("green") # Turtle nesnesinin rengi yeşil olarak değiştiriliyor

              t.forward(200) # Dikdörtgenin üst kenarının çizilmesi için Turtle
             200 birim ilerletiliyor.
              t.left(90) # Turtle 90 derece sola döndürülüyor
              t.pencolor("black") # Turtle nesnesinin rengi siyah olarak değiştiriliyor

              t.forward(150) # Son kenar olan sol kenarın çizilmesi için Turtle
             150 birim ilerletiliyor.
              t.hideturtle() # Turtle gizleniyor
              mainloop() # Kullanıcıdan veri bekleniyor

























                                                                                                     207
   96   97   98   99   100   101   102   103   104   105   106