Page 103 - Bilgisayar Bilimi Kur 1| 2. Bölüm
P. 103

Button: Kullanıcının basabileceği bir grafik butonu temsil eden sınıftır. Bir buton, araç kitinin
            sağladığı pek çok grafikten biridir.

                   b = Button(root)
            ifadesi, “b” isimli bir buton nesnesi oluşturur ve nesneyi “root” pencere ile ilişkilendirir.

                   b.configure(background="yellow              ", text="Tıklama Sayısı = 0",
            command=update)
            ifadesi, butonu sarı arka plan, metin rengi ve basıldığında gerçekleşecek işlem açısından konfigüre eder.
               “Button” nesnesi ile yazı tipi ve rengi, sola ya da sağa hizalı yazma, yatay ya da dikey konumlama ve
            çerçeve kalınlığı gibi seçenekleri de değiştirebiliriz.
                   b.pack()
            ifadesi, butonun pencerede görünür iyi bir noktada yer almasını sağlar.

                  b = Button(root, background ="yellow", text="Tıklama Sayısı
                  = 0", command=update)
               ifadesinde gerekli olan pencere parametresi ile birlikte (root) 3 parametrenin daha gönderildiğini gö-
            rüyoruz. Bu örnekte “sayac” değişkeni global olarak tanımlanmalıdır çünkü fonksiyonda tekrar atama
            yapılmaktadır. Ayrıca, “b” değişkeni de global olmalıdır.

               Trafik Işıkları Örneği

              #  "Değiştir"  butonuna  basıldığında  trafik  ışıklarını  sırasıyla
             yakan program
              from tkinter import Tk, Canvas
              from tkinter.ttk import Button, Frame
              def ButonaBasildiginda(): # Her bir tıklamada ışıkların sırasıyla
             yanması
                  global renk
                  if renk == "red":
                      renk = "green"
                      canvas.itemconfigure(kirmiziLamba, fill="black") # Kırmızı
             ışık kapatılıyor
                      canvas.itemconfigure(yesilLamba, fill="green") # Yeşil ışık
             yanıyor
                  elif renk == "green":
                      renk = "yellow"
                      canvas.itemconfigure(yesilLamba, fill="black") # Yeşil ışık
             kapatılıyor
                      canvas.itemconfigure(sariLamba, fill="yellow") # Sarı ışık
             yanıyor
                  elif renk == "yellow":
                      renk = "red"
                      canvas.itemconfigure(sariLamba, fill="black") # Sarı ışık
             kapatılıyor




                                                                                                     209
   98   99   100   101   102   103   104   105   106   107   108