Page 103 - Bilgisayar Bilimi Kur 1| 2. Bölüm
P. 103
Button: Kullanıcının basabileceği bir grafik butonu temsil eden sınıftır. Bir buton, araç kitinin
sağladığı pek çok grafikten biridir.
b = Button(root)
ifadesi, “b” isimli bir buton nesnesi oluşturur ve nesneyi “root” pencere ile ilişkilendirir.
b.configure(background="yellow ", text="Tıklama Sayısı = 0",
command=update)
ifadesi, butonu sarı arka plan, metin rengi ve basıldığında gerçekleşecek işlem açısından konfigüre eder.
“Button” nesnesi ile yazı tipi ve rengi, sola ya da sağa hizalı yazma, yatay ya da dikey konumlama ve
çerçeve kalınlığı gibi seçenekleri de değiştirebiliriz.
b.pack()
ifadesi, butonun pencerede görünür iyi bir noktada yer almasını sağlar.
b = Button(root, background ="yellow", text="Tıklama Sayısı
= 0", command=update)
ifadesinde gerekli olan pencere parametresi ile birlikte (root) 3 parametrenin daha gönderildiğini gö-
rüyoruz. Bu örnekte “sayac” değişkeni global olarak tanımlanmalıdır çünkü fonksiyonda tekrar atama
yapılmaktadır. Ayrıca, “b” değişkeni de global olmalıdır.
Trafik Işıkları Örneği
# "Değiştir" butonuna basıldığında trafik ışıklarını sırasıyla
yakan program
from tkinter import Tk, Canvas
from tkinter.ttk import Button, Frame
def ButonaBasildiginda(): # Her bir tıklamada ışıkların sırasıyla
yanması
global renk
if renk == "red":
renk = "green"
canvas.itemconfigure(kirmiziLamba, fill="black") # Kırmızı
ışık kapatılıyor
canvas.itemconfigure(yesilLamba, fill="green") # Yeşil ışık
yanıyor
elif renk == "green":
renk = "yellow"
canvas.itemconfigure(yesilLamba, fill="black") # Yeşil ışık
kapatılıyor
canvas.itemconfigure(sariLamba, fill="yellow") # Sarı ışık
yanıyor
elif renk == "yellow":
renk = "red"
canvas.itemconfigure(sariLamba, fill="black") # Sarı ışık
kapatılıyor
209