Page 104 - Bilgisayar Bilimi Kur 1| 2. Bölüm
P. 104

canvas.itemconfigure(kirmiziLamba, fill="red") # Kırmızı
             ışık yanıyor
              # Kullanılacak değişkenlerin tanımlanması
              renk = "red" # Açık olarak gelecek ilk trafik ışığı
              renk root = Tk() # Ana Pencere"nin oluşturulması
              root.title("Trafik Işıkları") # Pencere başlığı
              frame = Frame(root) # Nesnelerin birlikte tutulması için grafiksel
             bileşen ( widget ) oluşturuluyor
              frame.pack() # Pencere içerisine frame yerleştiriliyor
              # Grafiksel bileşenlerin yerleştirileceği çizim alanı ( canvas )
             oluşturuluyor
              canvas = Canvas(frame, width=150, height=300)
              # frame"in içerisinde çizim arayüzü oluşturuluyor
              # Trafik ışıkları oluşturuluyor, zemin rengi gri olarak ayarlanıyor
              canvas.create _ rectangle(50, 20, 150, 280, fill="gray")
              # Kırmızı Lamba
              kirmiziLamba = canvas.create _ oval(70, 40, 130, 100, fill="red")
              # Sarı Lamba
              sariLamba = canvas.create _ oval(70, 120, 130, 180, fill="black")
              # Yeşil Lamba
              yesilLamba = canvas.create _ oval(70, 200, 130, 260, fill="black")
              # Grafiksel butonun oluşturulması ve işlevsellik kazandırılması
              Butona  Basildiginda  #  Fare  ile  tıklama  yapıldığında  fonksiyon
             çağrılıyor
              button = Button(frame, text="Değiştir", command=ButonaBasildiginda)
              # Oluşturulan katmanın ilk satır ve ilk sütünuna buton,
              # birinci satır ikinci sütunununa da çizim alanı yerleştiriliyor.
              button.grid(row=0, column=0)
              canvas.grid(row=0, column=1)
              # Grafiksel arayüz oluşturuluyor
              root.mainloop()























        210
   99   100   101   102   103   104   105   106   107   108   109