Page 15 - Kimya 10 | Çalışma Defteri-5
P. 15
Açık Uçlu Sorular - II
3.
Karışımlar bileşenlerine ayrılırken kullanılan teknikler son derece basit ya da karmaşık olabilir. Ancak tüm yöntemlerin
temelinde iki faz oluşturma ve daha sonra bu fazları mekanik tekniklerle birbirinden ayırma ana fikri yatar. Heterojen
karışımlarda zaten en az iki faz olduğu için bu tür karışımların ayrılması nispeten daha kolaydır. Homojen karışımlarda ise
ayırma yönteminin bir evresinde iki faz oluşturulması yoluna gidilir.
• Lehim
• Kolonya
• Kum ve demir tozu karışımı
A) Yukarıda verilen karışım örneklerini homojen ve heterojen olarak sınıflandırınız.
.............................................................................................................................................................................................
.............................................................................................................................................................................................
.............................................................................................................................................................................................
.............................................................................................................................................................................................
.............................................................................................................................................................................................
.............................................................................................................................................................................................
B) Hangi karışımları ayırma yönteminde, önce karışım iki fazlı yapılmalıdır?
.............................................................................................................................................................................................
.............................................................................................................................................................................................
.............................................................................................................................................................................................
.............................................................................................................................................................................................
.............................................................................................................................................................................................
.............................................................................................................................................................................................
C) Her bir karışıma uygun ayırma yöntemi öneriniz.
.............................................................................................................................................................................................
.............................................................................................................................................................................................
.............................................................................................................................................................................................
.............................................................................................................................................................................................
.............................................................................................................................................................................................
.............................................................................................................................................................................................
MATEMATİK-11
ORTAÖĞRETİM 15 KİMYA-10
GENEL MÜDÜRLÜĞÜ