Page 23 - Türk Dili ve Edebiyatı 12 | Çalışma Defteri-8
P. 23
Beceri Temelli-II
1. Metinde geçen "Şimdiye kadar sürdürülen eğitim yöntemlerinin milletimizin tarihi geriliğinde önemli bir etken olduğu
inancındayım. Onun için bir millî terbiye programından söz ederken eski devrin saçma sapan ve yaratılış özelliklerimizle
hiç de ilişkisi olmayan yabancı düşüncelerden, doğudan ve batıdan gelebilen etkilerden bütünüyle uzak, millî ve tarihî
karakterimize uyan bir kültürden söz ediyorum." ifadesiyle Atatürk ne anlatmak istemiş olabilir?
.......................................................................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................................................................
............................................................................................................................................................................................................
............................................................................................................................................................................................................
............................................................................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................................................................
2. Dönemin ağır savaş koşullarına rağmen Atatürk’ün eğitim-öğretim seferberliğini başlatan bir kongre düzenleme-
si, Atatürk ile ilgili size neler düşündürmektedir?
.......................................................................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................................................................
........................................................................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................................................................
.............................................................................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................................................................
3. "Kültür (Harâset-i Fikriyye) zeminle uygundur. O zemin (yer) milletin karakteridir." cümlelerinden kültür ve eğitim ilişkisi
bağlamında hangi çıkarımlarda bulunabilirsiniz?
.......................................................................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................................................................
........................................................................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................................................................
..............................................................................................................................................................................................................
........................................................................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................................................................
..............................................................................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................................................................
MATEMATİK-11
ORTAÖĞRETİM 23 TDE-12
GENEL MÜDÜRLÜĞÜ