Page 30 - Defterim Fizik - 9
P. 30
Ünite 1: Fizik Bilimine Giriş
26. ETKİNLİK
Bir öğrenci, Türkiye haritasını incelerken Gaziantep’ten İstanbul’a kuş uçuşu gittiğini hayal
ederek aşağıdaki şekilde verildiği gibi bir vektör çizmiştir. Bu mesafe yaklaşık 850 km’dir.
Öğrencinin çizdiği bu yer değiştirme vektörü ile ilgili istenilen bilgileri karşısındaki boşluklara
yazınız.
istanbul a) Vektörün başlangıç noktası: ...................
b) Vektörün doğrultusu: ...................
c) Vektörün yönü: ...................
gaziantep Kuzey ç) Vektörün bitiş noktası: ...................
Kuzeybatı Kuzeydoğu
Batı Doğu
d) Vektörün büyüklüğü: ...................
Güneybatı Güneydoğu
Güney
27. ETKİNLİK
Gülcan ve Kartal, görseldeki gibi sürtünmesiz yatay zeminde durmakta olan masaya sırasıyla
40 N ve 30 N’lık zıt yönlü kuvvetler uygulamaktadır.
40 N 30 N
yatay düzlem
Buna göre,
a) Gülcan ve Kartal’ın masaya uyguladığı bileşke kuvvetin büyüklüğü kaç N’dır?
b) Kartal da Gülcan’la aynı yönde kuvvet uygulasaydı Gülcan’la Kartal’ın masaya uyguladığı
bileşke kuvvetin büyüklüğü kaç N olurdu?
28. ETKİNLİK
Aşağıda verilen kelimeleri cümlelerdeki uygun boşluklara yazınız.
yön skaler kuvvet vektörel
başlangıç bileşke kütle büyüklük
Fizikte kullanılan ................... büyüklükler sadece sayı ve birimle ifade edilir. Örneğin ...................
sadece ölçüm değeri ve birimi ile tam olarak tanımlanabilir.
Skaler büyüklüklerden farklı olarak hız, ................... gibi bazı büyüklüklerin sayısal değeri ve
biriminin yanı sıra yönü de vardır. Bir aracın hızı, büyüklüğü ile birlikte hangi yöne doğru
gittiği bilgisi ile de tanımlanabilen ................... bir niceliktir.
Skaler niceliklerle işlem yaparken sadece ................... göz önünde bulundurulur.
29