Page 255 - Defterim TDE 9
P. 255

6. Etkinlik: Aşağıdaki metinlerde hangi anlatım tekniğinin kullanıldığını gerekçeleri ile yazınız.

              a) Yatılı okulda şimdiye kadar saltanat sürmüş müdürlerden altısının fotoğrafları ve ikisinin yağlı
              boya portresi bu salonun duvarlarından birine asılıydı. Müdürlerin resimlerinin altında muavinlerin
              daha küçük fotoğrafları vardı. Ancak bu küçük resimlerdeki şahıslar da nemrutlukta müdürlerden
              geri kalmıyor, tokat, cetvel, değnek gibi silahlar aracılığıyla cehaletle yıllardır savaştıklarından olsa
              gerek, gözlerinde bir öfke ateşi ışıl ışıl parlıyordu.
                                                                             İhsan Oktay Anar, Efrâsiyâb’ın Hikâyeleri


             .................................................................................................................................................................................
             .................................................................................................................................................................................
             ................................................................................................................................................................................
             ................................................................................................................................................................................
             ................................................................................................................................................................................
             ................................................................................................................................................................................
             ................................................................................................................................................................................
             ................................................................................................................................................................................
             ................................................................................................................................................................................



              b)  Kafamın  bir  kısmının  sürekli  olarak  Füsun’a  takılmış  olduğunu,  Berrin  ile  konuşurken  sırtım
              yönünde, arkalarda bir yerde Füsun’un oturduğunu içimde hep hissettiğimi, hep onu düşündüğümü,
              yalnız okurlardan değil, kendimden de utançla saklamaya çalıştım, ama yeter! Zaten görüyorsunuz,
              başaramadım. Bari bundan sonra okura dürüst olayım.

              Canım  nişanlım,  konunun  sahte  çanta  değil,  hakiki  ve  dolayısıyla  daha  vahim  bir  şey  olduğunu
              hemen anlayarak korkuyla gözlerini açınca, ona okurların ve müze ziyaretçilerinin ta ilk eşyadan
              beri bildiği hikâyeyi anlatmaya başladım.
                                                                                    Orhan Pamuk, Masumiyet Müzesi

             .................................................................................................................................................................................
             ................................................................................................................................................................................
             .................................................................................................................................................................................
             ................................................................................................................................................................................
             ................................................................................................................................................................................
             ................................................................................................................................................................................
             ................................................................................................................................................................................
             ................................................................................................................................................................................
             ................................................................................................................................................................................









                                Eğitim ekmek ve sudan sonra halkın en zorunlu ihtiyacıdır.
                                                                                        Dante Alighieri






                                                                                                                        253
   250   251   252   253   254   255   256   257   258   259   260