Page 326 - Defterim TDE 9
P. 326
3. Etkinlik: Aşağıdaki metinde kesme işaretinin kullanılmamasından veya hatalı kullanımından
kaynaklanan yazım yanlışlarını bularak altlarını çiziniz.
Yaşamını şiirine başarıyla yansıtan Mahmut Cahit Külebi 1917’de Tokatın Zile ilçesine bağlı
bir köyde dünyaya gelir. İlkokulu Tokatta bitiren Külebi orta ve lise öğrenimini Sivas Lisesi’nde
tamamlar. Külebi ilk şiirlerini lise yıllarında kaleme alır. İstanbul Yüksek Öğretmen Okulu
Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü’nü bitirir. Burada Külebinin edebiyat derslerine dönemin ünlü
edebiyatçıları ve edebiyat hocaları girer. Bu durum onun çok sağlam bir edebiyat eğitimi
almasını sağlar. 1976’dan 1983’e kadar Türk Dil Kurumu’nda genel yazman olarak görev
yapar. Eşi Süheyla Hanımla seksenli yıllardan sonra Çankayadaki evinde yalnızlığa çekilir.
1987 yılında Ankara’da yaşama veda eden Külebi, 70 yıllık yaşam serüveni son bulduğunda
özellikle şiirleriyle Türk edebiyatının akıllarda kalan önemli bir şairi olmayı başarır.
Yavuz Selim Uğurlu, Cahit Külebi’nin Şiirlerinde Umut ve Umutsuzluk
4. Etkinlik: Aşağıda numaralandırılmış cümlelerin hangilerinde sayıların yazımı ile ilgili yazım
yanlışı yapılmıştır? Yapılan bu yanlışların sebebini ilgili boşluğa açıklayınız.
I. Onaltılık nota değeri, 4/4'lük bir ölçü içerisinde en fazla 16 tane bulunabileceğinden bu
ismi almıştır.
II. Yönetici, apartman toplantısında toplam giderin altmış bir bin sekiz yüz elli iki lira
olduğunu belirtti.
III. Bakanlık, bu yıl mercimek üretiminin ikiyüzellibin ton olduğunu açıkladı.
IV. Karışıklığı önlemek için öğrenciler üniversite yemekhanesine 2’şer 2’şer alındılar.
I. ........................................................................................................................................................................................
II. ........................................................................................................................................................................................
III. ........................................................................................................................................................................................
IV. ........................................................................................................................................................................................
5. Etkinlik: Kesme işaretiyle ilgili kurallardan hareketle aşağıdaki cümlelerin başındaki
kutucukları kesme işaretinin cümledeki kullanımı doğru ise “√”, yanlış ise “X” ile işaretleyiniz.
KESME İŞARETİ
Özel adlara getirilen Kurum, kuruluş, kurul, Kısaltmalara getirilen ekleri
yapım ekleri, çokluk eki ve birleşim, oturum ve iş ayırmak için kullanılır.
bunlardan sonra gelen diğer yeri adlarına gelen ekler
ekler kesmeyle ayrılmaz. kesmeyle ayrılmaz.
324