Page 326 - Defterim TDE 9
P. 326

3. Etkinlik: Aşağıdaki metinde kesme işaretinin kullanılmamasından veya hatalı kullanımından
             kaynaklanan yazım yanlışlarını bularak altlarını çiziniz.

               Yaşamını şiirine başarıyla yansıtan Mahmut Cahit Külebi 1917’de Tokatın Zile ilçesine bağlı
               bir köyde dünyaya gelir. İlkokulu Tokatta bitiren Külebi orta ve lise öğrenimini Sivas Lisesi’nde
               tamamlar. Külebi ilk şiirlerini lise yıllarında kaleme alır. İstanbul Yüksek Öğretmen Okulu
               Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü’nü bitirir. Burada Külebinin edebiyat derslerine dönemin ünlü
               edebiyatçıları  ve  edebiyat  hocaları  girer.  Bu  durum  onun  çok  sağlam  bir  edebiyat  eğitimi
               almasını sağlar. 1976’dan 1983’e kadar Türk Dil Kurumu’nda genel yazman olarak görev
               yapar. Eşi Süheyla Hanımla seksenli yıllardan sonra Çankayadaki evinde yalnızlığa çekilir.
               1987 yılında Ankara’da yaşama veda eden Külebi, 70 yıllık yaşam serüveni son bulduğunda
               özellikle şiirleriyle Türk edebiyatının akıllarda kalan önemli bir şairi olmayı başarır.
                                                     Yavuz Selim Uğurlu, Cahit Külebi’nin Şiirlerinde Umut ve Umutsuzluk


          4. Etkinlik: Aşağıda numaralandırılmış cümlelerin hangilerinde sayıların yazımı ile ilgili yazım
             yanlışı yapılmıştır? Yapılan bu yanlışların sebebini ilgili boşluğa açıklayınız.


               I.  Onaltılık nota değeri, 4/4'lük bir ölçü içerisinde en fazla 16 tane bulunabileceğinden bu
                   ismi almıştır.
               II.  Yönetici, apartman toplantısında toplam giderin altmış bir bin sekiz yüz elli iki lira
                   olduğunu belirtti.
               III.  Bakanlık, bu yıl mercimek üretiminin ikiyüzellibin ton olduğunu açıkladı.
               IV. Karışıklığı önlemek için öğrenciler üniversite yemekhanesine 2’şer 2’şer alındılar.



               I.  ........................................................................................................................................................................................
               II.  ........................................................................................................................................................................................
               III.  ........................................................................................................................................................................................
               IV. ........................................................................................................................................................................................





          5. Etkinlik:  Kesme  işaretiyle  ilgili  kurallardan  hareketle  aşağıdaki  cümlelerin  başındaki
             kutucukları kesme işaretinin cümledeki kullanımı doğru ise “√”, yanlış ise “X” ile işaretleyiniz.






                                                      KESME İŞARETİ






             Özel adlara getirilen               Kurum, kuruluş, kurul,             Kısaltmalara getirilen ekleri
             yapım ekleri, çokluk eki ve         birleşim, oturum ve iş             ayırmak için kullanılır.
             bunlardan sonra gelen diğer         yeri adlarına gelen ekler
             ekler kesmeyle ayrılmaz.            kesmeyle ayrılmaz.








    324
   321   322   323   324   325   326   327   328   329   330   331