Page 328 - Defterim TDE 9
P. 328
7. Etkinlik: Aşağıda verilen kurallarla örnekleri doğru şekilde eşleştirerek tabloya yazınız..
1. Üleştirme sayıları rakamla değil, a) Osmanlı İmparatorluğu’ndan
yazıyla belirtilir. on binlerce belge günümüze
ulaşmıştır.
2. Kesme işareti kısaltmalara b) 19 Mayıs Atatürk’ü Anma,
getirilen ekleri ayırmak için Gençlik ve Spor Bayramı
konur. provasında öğrenciler tören
alanında ikişer ikişer dizildiler.
3. Birden fazla kelimeden oluşan
sayılar ayrı yazılır.
c) Timur’un ikinci defa Mardin’e
gelişi 1402 Nisan ayına rastlar.
4. Sonunda 3. tekil kişi iyelik eki
olan özel ada, bu ek dışında ç) İstanbul Boğazımızın dillere
başka bir iyelik eki getirildiğinde destan güzelliği bütün dünyada
kesme işareti konmaz. bilinir.
d) Kurak geçen yaz nedeniyle
5. Bayağı kesirlere getirilecek ekler
Terkos barajındaki suyun 3/4’ü
alttaki sayı esas alınarak yazılır.
azaldı.
1 2 3 4 5 e) RTÜK’ün görevi radyo ve
televizyon faaliyetlerini
düzenlemek ve denetlemektir.
8. Etkinlik: Aşağıda verilen parçalarda yazımı yanlış olan sözcüklerin altını çizerek kaç yazım
yanlışı yapıldığını kutucuğa yazınız.
Nezihe Meriç 1925'te Gemlik'te doğdu. 1942'de Eskişehir lisesi'ni bitirdi. Bir süre
İstanbul Üniversitesi Edebiyat fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı bölümü'ne ve aynı
fakültenin Felsefe Bölümü'ne devam etti.
Yakutiye’nin içi, plan bakımından doğu Anadolu’nun en dikkatedeğer eseridir. Daha sade
bir planda yapılmış olan Ulu cami, beş beşikli içi ile batı camilerini hatırlatır. Dıştan
onlar gibi sadedir. Erken gelişmiş bir Gotik kemer, Ulu camide bizi gerçekten üzerinde
durulacak bir mimarlık meselesiyle karşılaştırır.
Ahmet Hamdi Tanpınar, Beş Şehir
326