Page 11 - Düşünüyorum Tematik Etkinlik Kitabı
P. 11
TEMA 1 MİLLÎ KÜLTÜR
3 Bizim Yunus
Etkinlik Açıklaması Bu etkinlik; öğrencilerin dinleme sırasında amacına uygun dinleme tekniklerini kullanmaları, dilimizin zen-
ginliğini fark etmeleri, medya mesajlarından yola çıkarak kültürümüzde önemli bir yere sahip olan Yunus
Emre’yi Türk ve dünya kültürü açısından daha yakından tanımaları ve bu anlamda içerikler oluşturmaları
üzerinedir.
Etkinliğin Amacı Yunus Emre'nin kültürümüzdeki yeri konulu videolardan hareketle şiir ve düz yazı türünde yazma çalışması
yapabilme.
Etkinliğin Etkileşimli tahtada “Yunus Emre Kültür ve Sanat Haftası” ile ilgili olan video açılarak öğrencilere “Kül-
Uygulanması türümüzde Yunus Emre” bölümünü yapmaları için süre tanınır. Çalışmayı yaparken yazım kuralları ve
noktalama işaretlerine dikkat etmeleri gerektiği öğrencilere hatırlatılır. “Kültürümüzde Yunus Emre” bö-
lümü tamamlandıktan sonra Yunus Emre’ye ait olan "İşitin Ey Yârenler" şiirinin seslendirildiği ses dosyası
dinletilir. Etkinlik yönergelere uygun olarak tamamlanır.
Yönerge
1. Öğretmeninizin yandaki karekodu okutarak açtığı videoyu izleyiniz. (Karekodu okutmadan
önce EBA'ya giriş yapınız.)
2. "Kültürümüzde Yunus Emre” bölümündeki noktalı alanları videoyu izlerken doldurunuz. İzlediğiniz vide-
odan hareketle Yunus Emre’nin kültürümüzdeki yeri ile ilgili çıkarımlarınızı aşağıdaki kutulara yazınız.
KÜLTÜRÜMÜZDE YUNUS EMRE
KÖPRÜSÜ USTASI SES
3. Öğretmeninizin yandaki karekodu okutarak açtığı "İşitin Ey Yârenler" şiirini dinleyiniz. (Kare-
kodu okutmadan önce EBA'ya giriş yapınız.)
4. Şiirdeki bazı kelimelerin anlamları aşağıda verilmiştir. Bu kelimeleri tespit ederek açıklaması verilen
kelimeyi uygun kutulara yazınız.
Dostların oluşturduğu topluluk.
Güçlü, çetin.
Birçok.
Deyiş, anlatım, ifade.
11