Page 38 - Ekonomi (Tüm Kitap)
P. 38

Görsel 1.20: Teknoloji, üretim ve gelişim


                  Teknoloji, ekonomik gelişmenin en kritik üretim faktörlerinden birisidir. Bilgiyi teknolojiye
            dönüştürebilen  ülkeler,  ürettikleri  teknolojik  malları  tüm  dünya  genelinde  satabilmektedir.  Diğer

            ürünleri üretip satan ülkelerle karşılaştırıldığında daha yüksek gelirler elde etmektedir. Teknolojik
            ürünlerin fiyatları, diğer mallara göre özellikle tarımsal ürün fiyatlarına göre daha yüksektir. Bu yüz-

            den teknolojik ürünlerin ülke içerisinde üretilmesine önem verilmelidir.
                  3. Doğal Kaynaklar
                  İnsan toplulukları, belirli bir coğrafyada yaşar. İklim koşulları, akarsular ve yer altı zenginlikle-

            ri toplumun ekonomik yaşamı açısından önemlidir. Toprak, bitki, hayvan, madenler, hava, güneş ışın-
            ları ile insanı ve çevresini etkileyen her şey doğal yapıyı oluşturur. Doğada bulunan bütün varlıkları
            doğal kaynak olarak kabul etmek mümkündür. Türkiye’nin, coğrafi alan kullanımına ilişkin veriler,

            Tablo 1.3'te verilmiştir.
                                                                        Toprak, Türkiye’nin doğal kaynakları
                   Tablo 1.3: Türkiye’nin Doğal Kaynakları 2017
                                                                  arasındadır. Türkiye’de yararlanılan toprak-
             Yüz ölçümü                     785.347 km 2          ların en büyük bölümü tarla alanlarıdır. Tar-
             Kıyı uzunluğu                    8.333 km
             Göl ve baraj alanı              13.977 km 2          la alanları dışında sırasıyla otlaklar, çayırlar,
             Orman alanları              22.343.000 hektar        ormanlar, bağlar, zeytinlikler ve sebze bah-
             Tarım alanları              37.817.000 hektar        çelerinin kapladığı alanlar gelir.

            Kaynak: TÜİK


                                                           36
   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43