Page 45 - Ekonomi (Tüm Kitap)
P. 45
Ders İçi Etkinlik
1. Aşağıdaki tabloda verilen örneklerden yararlanarak
sektörlerle ilgili meslekleri boş bırakılan sütunlara
yazınız.
Tarım Sanayi Hizmet
Çiftçi Kaynakçı Öğretmen
..................................... ..................................... ..................................
.................................... .................................... ..................................
.................................... .................................... ..................................
2. Aşağıdaki tabloda verilen işletmelerin hangi sektöre
ait olduğunu karşılarına yazınız.
Turizm şirketi
Tekstil fabrikası
Mandıra
Seyahat acentesi
Lokanta
Giyim mağazası
Süt fabrikası
Fırın
I) KITLIK
Ders Dışı Etkinlik
Ekonomide kıt kaynakların verimli kullanımı ile ilgili bir
araştırma yapınız. Elde ettiğiniz sonuçları sınıf panosuna
asınız.
Ders İçi Etkinlik
1. “Vakit nakittir.” atasözünden yola çıkarak bir günlük
zaman diliminizi en etkin biçimde nasıl değerlendirdi-
ğinizi, sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız.
2. Mal ve hizmet satın alırken neleri dikkate alırsınız?
Sınıfta açıklayınız.
Bütün mal ve hizmetlerin üretimini sağlayan kaynakların sınırlı olmasından dolayı bireylerin,
tüm ihtiyaçlarını karşılayacak kadar mal ve hizmet bulunmamaktadır. Bu kaynaklar; emek, doğal kay-
nak ve sermayedir. Ekonomide mal ve hizmet üretiminin sınırlı kalmasına neden olan bu kaynaklara
kıt kaynaklar denir. Kıt kaynaklarla üretilen mallar da kıt mallardır. Ancak ekonomideki kıt kelimesi
yokluğu ve fakirliği değil tüm bireylerin ihtiyaçlarını karşılamada sınırlı olması durumunu ifade eder.
Örneğin bol miktarda bulunan hatta yeterli alıcısı olmadığı için fiyatları düşen domates kıt maldır.
Çünkü ona sahip olmak için bir bedel ödemek gerekir.
43
43