Page 82 - Fen Lisesi Biyoloji 11 | 1.Ünite
P. 82
Fen Lisesi Biyoloji 11. Sınıf
Deney 3
Çalışmayı Yapan Grup/ Öğrenciler Çalışmanın Yapıldığı Tarih
Çalışmanın Adı Kas yorgunluğunun tayini
Çalışmanın Amacı Kasta meydana gelen yorgunluğun nedeninin ve dinlenme sırasında-
ki olayların kavranması.
Malzeme ve Materyaller • Ağırlık 100 g •Metronom •İp •Not kâğıdı
Etkinliğin Yapılışı • Gönüllü öğrencilerden ikişerli gruplar oluşturulur. (İdeali 3-5 grup
oluşturmaktır.)
• İkili grup oluşturmuş öğrencilerden biri masaya oturur, dirseğini ve
kolunu masanın üzerine serbest hâlde koyar. Avuç içini yukarıya
bakacak şekilde tutar.
• Diğer öğrenci ipin bir ucuna ağırlığı takar. İpin diğer ucunu arka-
daşının uzattığı elinin işaret parmağına bağlar.
• Ağırlığı masanın diğer ucundan aşağı sarkıtır. Ağırlığın yere değ-
memesine dikkat eder.
• Diğer öğrenciye her dakikada parmağın açılıp kapanma sayısını
kaydedeceği belirtilir.
• Düzenek hazırlandıktan sonra metronom çalıştırılır.
• Metronomun salınım hareketlerine uyarak üç dakika boyunca ağır-
lık takılı parmak, açıp kapama hareketi yapar.
• Sürenin sonunda parmak bir dakika dinlendirilir.
• Sonra aynı işlem üç dakika daha tekrarlanır.
Bulunan Sonuçlar ve Sonuçların Deneme Tablosu
Yorumlanması Süre Parmağın açılıp
kapanma sayısı
(PAKS)
1. dakika PAKS
2. dakika
3. dakika
Deneme 1.................. Zaman (dk.)
Deneme 2..................
1. Elde ettiğiniz sonuçlardan bir grafik hazırlayınız ve grafiği
yorumlayınız.
2. Denemelerde ilk dakika ile son dakika arasındaki parmak açılıp
kapanma sayısının farklı olmasının sebebi ne olabilir?
3. Kasın çalışması sırasında kullanılan ve üretilen maddeler neler-
dir?
4. İpin ucundaki ağırlık azaltılır veya arttırılırsa ne gibi değişiklikler
yaşanır?
http://www.eba.gov.tr/video/izle/1566bfe69fc5a8c756086a9a7a66a-
Kaynak 8b4178aacb153233 adresinden kaslarla ilgili bilgilerinizi gözden
geçirebilirsiniz. (Erişim tarihi: 12.02.2018)
94
94