Page 53 - Fen Lisesi Matematik 10 | 1.Ünite
P. 53
SAYMA VE OLASILIK
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
A) 1-5. sorularda boş bırakılan yerleri uygun olacak şekilde doldurunuz.
1. 4 beyaz, 3 kırmızı ve 6 sarı özdeş topun bulunduğu bir torbadan en az ............. top çekilirse her üç renkten
birer top kesinlikle çekilmiş olur.
2. 12 atletin yarıştığı 1000 m koşusunda ilk 2 derece ................ farklı şekilde oluşur.
3. Olasılığı 1 olan olaylara ............................ denir.
4. İki zar atılması deneyinde üst yüze gelen sayılardan birinin tek, diğerinin çift gelme olasılığı .......... olur.
8
5. ] x 2 - 3g ifadesinin açılımındaki terim sayısı ........................ olur.
B) 6. soruda numaralarla verilen ifadeleri, harf ile verilen sayılarla doğru şekilde eşleştiriniz.
6.
a 8
C^ , 62h 1 b 5
P^ , 53h 2 c 15
C^ , 87h 3 ç 10
! 6
! 5 + ! 4 4 d 60
e 30
C) 7-10. açık uçlu soruların cevaplarını boş bırakılan alanlara yazınız.
7. 48 - 1 = 2 olduğuna göre 9. S Yandaki şekilde yukarıdan aşağıya
Pn ,3h Cn ,2h Pn ,1h E E doğru komşu harfler takip edile-
^
^
^
n değerini bulunuz. V V V rek “SEVGİ, SAYGI” kelimelerinin
G G kaç farklı şekilde okunabileceğini
İ bulunuz.
S
A A
Y Y Y
G G
I
8. Aralarında Ali ile Betül’ün bulunduğu 6 kişi yan
yana sıralanacaktır.
Ali ile Betül arasında sadece 3 kişi bulunmak ko- 10. 1 adımda 1 veya 2 merdiven basamağı çıkabilen
şuluyla bu 6 kişinin bir sıra boyunca kaç farklı bir kişinin, 6 basamaklı bir merdiveni kaç farklı
şekilde sıralanabileceğini bulunuz. şekilde çıkabileceğini bulunuz
64 Fen Lisesi Matematik 10