Page 15 - Girişimcilik (Tüm Kitap)
P. 15

Yukarıda belirttiğimiz temel kavramlar arasında ilişkiler vardır. Faaliyet gös-
               teren işletmeler, ürettikleri mal veya hizmetleri belirli şartlar dâhilinde insanla-
               rın kullanımına sunar. Üretilen mal veya hizmetler, insan ihtiyaçlarını karşılama
               özelliğine sahiptir. İşletmelerin veya girişimlerin varlık nedeni de zaten budur. İh-
               tiyaç sahipleri (tüketiciler) ile bu mal veya hizmeti üretenler, pazarda (piyasada)
               buluşurlar. İhtiyaç sahipleri, sağladığı fayda ve bulunabilme özelliğine göre mal
               veya hizmetlere bir bedel ödemeye hazırdır. Bu bedel fiyattır. İşletmeler ürettikle-
               ri mal veya hizmetler için fiyat belirlerken başka üreticileri de göz önünde bulun-
               durur. Tüketicilerin beklentisi ile üreticilerin ürün için belirlediği fiyat dengede
               olursa tüketici bu mal veya hizmeti satın alır. Kısaca ekonomide arz ve talebin
               buluşması temel şarttır. Arz ve talebin buluşmasında en önemli etken fiyattır.
                   Ekonomi ile ilgili yukarıda açıklanan kavramlardan da anlaşılacağı üzere
               girişimcilik ile ekonomi arasında doğrudan bir ilişki söz konusudur. Girişimciler
               faaliyetlerini ekonomik kurallara göre düzenlemek zorundadır.


                  1.    DERS İÇİ ETKİNLİK


                   Ekonomi ile ilgili aşağıdaki kavramları doğru tanımlar ile eşleştiriniz.


                          Tatmin edildiğinde haz ve doyum, tatmin
                       edilmediğinde ise acı ve üzüntü veren kavramdır.

                   Herhangi bir malı veya hizmeti satın alma isteği ve bu isteği
                   gerçekleştirecek parasal güce sahip olma durumuna denir.

                      Herhangi bir malın veya hizmetin başka bir mal veya
                       hizmetle değişim oranının para ile ifadesine denir.

                   Sınırsız insan ihtiyaç ve isteklerinin sınırlı üretim kaynakları ile
                   en iyi şekilde nasıl giderilebileceğini inceleyen bir bilim dalıdır.


                      Mal veya hizmetlerin belirli bir piyasada, belirli bir
                       zamanda ve belirli bir fiyattan satışa sunulmasıdır.

                       Alıcı ile satıcının bir araya geldiği mal ve hizmet
                           alışverişinin gerçekleştiği ortama denir.


                     Mal ve hizmetin ihtiyaçları karşılama özelliğine denir.







                                                 13
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20