Page 16 - Girişimcilik (Tüm Kitap)
P. 16

2.    DERS İÇİ ETKİNLİK



              Ekonomi ile ilgili temel kavramlar tüm girişimciler tarafından bilinmelidir.
          Bir ekmeğin fiyatının piyasada nasıl belirlendiğini düşününüz. Aşağıda verilen
          faktörlerden hangileri ekmeğin fiyatının belirlenmesinde etkilidir? Etkili oldu-
          ğunu düşündüğünüz faktörleri önem derecesine göre numaralandırınız. Etkili
          olmadığını düşündüğünüz faktörleri boş bırakınız.
             ( ) Toplumun ekmeğe duyduğu ihtiyaç
             ( ) Vergi
             ( ) Çevrede bulunan fırın sayısı
             ( ) Ekmeğin kalitesi
             ( ) Ekmeğin nerede satıldığı
             ( ) Bölgenin iklimi
             ( ) Ekmeğin sağladığı fayda
             ( ) Un fiyatı
             ( ) Unun içinde kullanılan diğer malzemelerin fiyatları
             ( ) Ekmeği almaya hazır kişi sayısı
             ( ) Elektrik gideri
             ( ) Yumurta fiyatı
             ( ) İşçilik, reklam giderleri

             B) GİRİŞİMCİLİĞİN TANIMI

             KONUYA BAŞLARKEN
           1. Bazı insanlar sosyal, kültürel ve ekonomik alanlarda sıra dışı düşünce ve
             davranışları ile hayata farklı açılardan katkıda bulunurlar. Yaşadığınız çev-
             reyi gözlemleyiniz, bu katkılara örnekler veriniz.
           2. Charles F. KETTERING’in (Çarls F. KETRİNG) “Eğer bir insan onu rü-
             yasında görmeseydi, başka bir insan yapabileceğine inanmasaydı ve başka
             biri de yapılmasını istemeseydi göklere değecek hiçbir şey yapılamazdı.”
             sözünü tartışınız.

             Girişimciliği sınırlı bir tanım içerisinde ifade etmek oldukça zordur. İlk kez
          Orta Çağ’da kullanılan bu kelime “iş yapan” anlamına gelmektedir. Bu tanım
          zaman içinde değişti. Özellikle 20. yüzyılda daha çok risk alma, yenilikleri ya-
          kalama, fırsatları değerlendirme ve tüm bunların hayata geçirilme süreci olarak
          açıklanmaya çalışıldı. Bu tanımdan da anlaşılacağı gibi girişimcilik, sadece kişi-
          nin kendi işini kurması değil, mevcut işini revize (yenileme) etmesi veya yeni bir
          sektöre açılması da olabilir. Yıllardır piyasada olan bir malın sadece üretilmesi
          değil sektördeki malı farklılaştırarak sunmak da bir girişimciliktir.



                                            14
   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21