Page 152 - İşletme (Tüm Kitap)
P. 152
1. İŞLETMELERİN ÇALIŞANLARA KARŞI
SORUMLULUKLARI
KONUYA BAŞLARKEN
• İşletmelerin sizce hangi özelliklerde olması çalışanları memnun edecektir?
Sınıfta tartışınız.
• 4857 sayılı İş Kanunu hakkında araştırma yapınız. Elde ettiğiniz bilgileri
arkadaşlarınızla paylaşınız.
Bir işletmede üretimi gerçekleştiren veya hizmetleri sunan daha açık bir ifadey-
le asıl gücünü oluşturan, o işletmenin çalışanlarıdır. Çalışanlar, işletmelerine kimlik ka-
zandıran faktörlerden biridir. İşletmenin ve çalışanların karşılıklı sorumlulukları vardır.
Bu sorumluluklar, personel işte çalışırken veya işten ayrılınca da devam eder. Çoğu kez
yazısız olan ama yine de herkes tarafından bilinen bu sorumluluklara göre birey, belirli
bir ücret karşılığında bilgi ve becerisini işletmenin kullanımına sunacaktır. Bunun kar-
şılığında işletmede çalışan her bireyin potansiyelini geliştirmek ve hak ettiğini vermek
durumundadır.
1. ETKİNLİK
İşletmeler, çalışanlarını memnun etmek ve onların daha verimli olmalarını
sağlamak amacıyla çalışanlarına karşı sosyal sorumlulukları da gözetmektedir. Bu so-
rumlulukları kanuni bir zorlama ile değil, insani bir görevi üstlenmek için yapar. Aşa-
ğıdaki görsellerde işletmelerin çalışanlarına karşı yapmış olduğu faaliyetleri görmek-
tesiniz. Sizce işletmeler, başka neler yapabilir? Görsellerin altındaki boşluğa yazınız.
Görsel: 6.2 (1-2-3-4)
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
150

