Page 166 - İşletme (Tüm Kitap)
P. 166
4. İŞLETMELERİN TÜKETİCİLERE KARŞI
SORUMLULUKLARI
KONUYA BAŞLARKEN
• Mal veya hizmet satın alırken nelere dikkat edersiniz?
• Bulunduğunuz ilçenin tüketici koruma sorumluluğu bulunan kurum ve ku-
ruluşlarını ziyaret ederek buralara yapılan şikâyetler hakkında bilgi alınız.
İşletmelerin varlıklarını sürdürebilmeleri, kendilerinden beklenen sorumluluk-
ları yerine getirebilmeleri ve kâr elde edebilmeleri için mutlaka ürettiklerini satma zo-
runlulukları vardır. İşletmelerin ürettiği mal veya hizmetleri alacak olanlar tüketicilerdir.
Bundan dolayı genel olarak tüketiciler, özel olarak ise o işletmenin müşterileri, işletmeler
için hayati öneme sahiptir. Tüketicilerin beklenti, talep, ihtiyaç ve önceliklerini;
• Zamanında,
• En uygun koşullarda,
• En uygun fiyatlarda,
• Beklenen kalitede sunmak bir işletme için en önemli sorumluluklardandır. İş-
letmeler bu sorumlulukları ürettikleri mal veya hizmetlerle gerçekleştirir. İş-
letmelerin sorumlulukları satışla bitmez. Satış sonrasında da tüketicilerin veya
müşterilerin bazı taleplerini yerine getirmek işletmelerin temel sorumlulukla-
rındandır.
OKUMA METNİ
Mehmet, ilköğretim birin-
ci sınıfa gidiyor; gördüğü her yazıyı
okumak, ona zevk veriyordu. Bir
gün servisle eve gelirken bir mo-
bilya mağazasının camında büyük
harflerle yazılan yazı, ilgisini çekti.
“TASFİYE NEDENİYLE İNDİ- Görsel: 6.10
RİMLİ SATIŞLAR”
Tasfiye kelimesinin ne demek olduğunu bilmiyordu. Zaten kelimeyi de çok
zor okumuştu. Eve gelince babasını daha içeri girmeden soru yağmuruna tuttu:
-Baba! Tavsiye ne demek, tavsiye nedeniyle indirimli satışlar ne demek?
164

