Page 81 - Coğrafya 9 | Kavram Öğretimi Çalışması
P. 81
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
Kavram Öğretimi 53
Öğretim Programları ve Ders Kitapları Daire Başkanlığı COĞRAFYA 9
2. ÜNİTE : BEŞERÎ SİSTEMLER > 2.1. Yerleşmeler > 2.1.2. Yerleşme Doku ve Tipleri
Kavram : Dağınık Yerleşme
Genel Beceriler : Eleştirel Düşünme Becerisi
Alan Becerileri : Coğrafi Sorgulama Becerisi, Değişim ve Sürekliliği Algılama Becerisi
Çalışmanın Adı HESABIN TUTMADIĞI BİR KAVRAM: DAĞINIK YERLEŞME 20 dk.
Çalışmanın Amacı Dağınık yerleşme kavramını tanımlayabilme.
Yönerge: Aşağıda canlı ders sırasındaki konuşmalar gösterilmiştir. Verilen görseli ve konuşma balon-
larını inceleyerek soruları cevaplayınız.
Arkadaşlar, paylaştığım görselde
dağınık yerleşme örneği görmek- Tek aileye ait evlerin arasındaki
tesiniz. Oluşumu ile ilgili neler söy- uzaklık 1000 metreden fazla ola-
leyebilirsiniz?
bilir. Burada hesaplama yapılarak
yerleşme dokusu belirlenemez.
Ayrıca bu alanlarda aynı aileye ait
Öğretmenim, dağınık yerleş- yerleşmeler de bulunmayabilir.
me; tek aileye ait evlerin bir
birine 50-1000 metre mesafe-
lerde bulunduğu yerleşme do-
kusudur.
Asel
Ece
Ali
Görselde olduğu gibi ev ve eklen-
tileri birbirinden belli uzaklıkta inşa
edilmişse dağınık yerleşme doku-
sunu oluşturmaktadır.
Soru:
1. Görselde yer alan konuşmalara katılıp katılmadığınızı gerekçeleriyle birlikte aşağıdaki boşluğa
yazınız.
Asel’e Çünkü
Ece’ye Çünkü
Ali’ ye Çünkü
2. Öğrencilerin düşüncelerinden yola çıkarak dağınık yerleşme kavramını tanımlayınız ve dağınık yer-
leşme kavramına örnek veriniz.
77
Hazırlayan: Seviyen METİN