Page 15 - Kimya 9 | Kavram Öğretimi Çalışması
P. 15
5 KİMYA 9
2. ÜNİTE : KİMYA BİLİMİ > 1.3. Kimyanın Sembolik Dili > 1.3.1. Günlük Hayatta Sıklıkla Etkileşimde Bulunulan Elementlerin Sembolleri
Kavram : Element
Genel Beceriler : Karar Verme ve Eleştirel Düşünme Becerileri
Alan Becerileri : Çıkarım Yapma Becerisi
Çalışmanın Adı ELEMENT AĞACI 20 dk.
Çalışmanın Amacı Elementlerin sembolleri ile adlarını ilişkilendirebilme.
Yönerge: Aşağıda verilen görsel ve metinleri inceleyerek soruları cevaplayınız.
H
Hidrojen
He
Helyum
Br
Brom
Hidrojen :Yunancada “su” ve “üreten” anlamlarına gelen “hidro” ve “gen” kelimelerinin birleşmesin-
den oluşmuştur. Oda koşullarında H molekülleri hâlinde bulunur.
2
Helyum : Yunancada “güneş” anlamına gelen “helios” kelimesinden türetilmiştir. Oda koşullarında
He atomları şeklinde bulunur.
Galyum : Paris’te keşfedilen bu element, Fransa’nın Latince ismi olan “Gallia”dan türetilmiştir. Oda
koşullarında Ga atomları şeklinde bulunur.
Brom : Adını Yunancada “pis kokulu” anlamına gelen “bromos”tan almıştır. Oda koşullarında Br
2
molekülleri hâlinde bulunan bir sıvıdır.
Küriyum : Adını Pierre (Piye) ve Marie Curie’nin (Meri Küri) soyadlarından almıştır. Erime sıcaklığı
o
1345 C olan gümüş renkli radyoaktif bir metaldir.
1. Elementler neden sembollerle gösterilmiştir? Element ağacındaki elementleri inceleyerek sembollerin nasıl
oluşturulduğunu açıklayınız.
2. “Sarı boneli oyuncu faul yapınca maç nasıl iptal oldu.” cümlesinde yer alan element sembollerini bularak
sembollerin karşısına element adlarını yazınız. (Harflerin yerlerini değiştirmeyiniz, harf atlamayınız.) Siz de
günlük hayatta sıklıkla etkileşimde bulunulan elementlerin sembolleriyle cümleler oluşturunuz.
3. Element ağacındaki elementleri inceleyerek aşağıda verilen tabloyu uygun şekilde doldurunuz.
İfade Doğru/Yanlış Neden
Bütün elementler sembollerle gösterilir.
Bütün elementlerin yapı taşı atomdur.
14
Hazırlayan: Nurten KULE Hazırlayan: Murat AMANVERMEZ