Page 16 - Kimya 9 | Kavram Öğretimi Çalışması
P. 16
6
KİMYA 9
1. ÜNİTE : KİMYA BİLİMİ> 1.3. Kimyanın Sembolik Dili> 1.3.1. Kimyanın Sembolik Dili
Kavram : Element
Genel Beceriler : Eleştirel Düşünme Becerisi
Alan Becerileri : Çıkarım Yapma Becerisi
Çalışmanın Adı ELEMENT 15 dk.
Çalışmanın Amacı Element kavramını tanımlayarak elementlerin adları ve sembolleri arasında ilişki kurabilme.
Yönerge: Aşağıdaki şema maddelerin temel sınıflandırılmasını göstermektedir. Şemadan yararlanarak
soruları cevaplayınız.
MADDE
Fiziksel yöntemlerle
daha basit maddele-
Hayır re ayrıştırılabilir mi? Evet
Saf Madde Karışım
Kimyasal bir
Hayır işlemle ayrıştı- Evet Evet Tüm ayırt edici Hayır
özellikleri her
rılabilir mi? noktasında
Element Bileşik Homojen aynı mı? Heterojen
(Çözelti)
• Na, Mg, Fe gibi • H O, NH gibi
2 3
metaller molekül yapılı (ko-
• Tuz-su • Kum-su
• H , P , S gibi valent) bileşikler
2 4 8 • Etil alkol-su gibi • Zeytinyağı-su gibi
ametaller • NaCl, Al O gibi
2 3 karışımlar karışımlar
• He, Ne, Ar gibi iyonik yapılı bile-
soygazlar şikler
1. Element kavramı nasıl tanımlanabilir?
2. Aşağıdaki görsellerde yer alan modellemelerden hangileri elementleri temsil eder? (Her renk küresi veya kesik küre tek
bir tür atomu temsil eder.)
(a) (b) (c) (d)
3. Aşağıdaki tabloda bazı elementlerin sembolleri ve Latince adları verilmiştir. Tablodaki bilgilere göre element sembolleri-
nin oluşumu nasıl açıklanabilir?
Element Elementin
Sembolü Latince Adı
C Carboneum
Ca Calcium
Cu Cuprum
Cr Chromium
Cl Chlorium
15
Hazırlayan: Murat AMANVERMEZ