Page 3 - Matematik 9 | Kavram Öğretimi Çalışması
P. 3

Bireyin ve toplumun gereksinimleri, hayatın her alanında ortaya çı-
                                     kan yenilikler ve gelişmelere bağlı olarak hızla değişmektedir. Bu
                                     durum, öğrenme ve öğretme sürecinin de ihtiyaçlar doğrultusunda
                                     yeniden yapılandırılmasına yol açmaktadır. Kavram Öğretimi Kitabı
                                     öğrencilerin derslerde öğrendikleri kavramlara dair yanılgıları tespit
                                     edip gidermek, kavram karmaşalarının önüne geçmek ve kavrama
                                     dair  bilgilerini  pekiştirmek  maksadıyla  tasarlanmıştır.  Bu  kitapta
                                     öğrencilerin  derslerde  öğrendikleri  kavramları  konu  içeriğine  uy-
                                     gun olarak ele alan ve farklı seviyelerde hazırlanmış etkinlikler yer
                                     almaktadır. Etkinliklerin ilgi uyandıracak düzeyde ve dikkat çekici
                                     olmalarına özen gösterilmiştir. Bazı etkinliklerde ele alınan kavram
                                     günlük hayatla ilişkilendirilmiş yahut kültür, sanat, bilim ve teknolo-
                                     jinin söz konusu kavramla olan bağı ortaya konmuştur. Böylelikle
                                     öğrencilerin kavramı içselleştirip kavrama yönelik edindiği bilgilerin
                                     kalıcı olmasını sağlamak amaçlanmıştır.
                                     Kavram Öğretimi Kitabı’nda ele alınan kavrama dair bilgileri hatır-
                                     latmak ya da bilgi eksikliğini, karmaşayı veya yanılgıyı ortaya çı-
                                     karabilmek için kavram haritaları, bilgi haritaları, düşünce haritala-
                                     rı, kavram karikatürleri, kavram çözümleme tabloları ve kavramla
                                     bağdaşan, sezgi uyandıran, çağrışım kurulabilecek görsellere yer
                                     verilmiştir. Etkinliklerin üst düzey düşünme becerilerini geliştirmeye
                                     yardımcı nitelikler taşımasına özen gösterilmiştir. Böylelikle öğren-
                                     cilerin kavrama dair bilgilerini sorgulamaları, karşılaştırmaları, de-
                                     ğerlendirmeleri  ve  neden  sonuç  ilişkisi  kurarak  kavramları  özüm-
                                     semeleri amaçlanmıştır. Hazırlanan etkinliklerde anlamlı ve kalıcı
                                     öğrenmeyi sağlamak, kavramlar arasındaki ilişkileri somutlaştırmak
                                     ve derslerde öğrenilen kavramların hayatın farklı alanlarındaki kul-
                                     lanımlarını yansıtabilmek hedeflenmiştir.
                                     Kavram Öğretimi Kitabı’ndaki etkinlikler öğrencilerin hatalarını gör-
                                     melerine, eksik bilgilerini tamamlamalarına, öğrendiklerini pekiştir-
                                     melerine  yardımcı  olacaktır.  Öğrendiklerini  derslerinde  ve  günlük
                                     yaşamda  kullanabilen  öğrencilerin  eğitim  süreçlerinde  ve  meslek
                                     hayatlarındaki başarı düzeyi yükselecektir. Kavram Öğretimi Kita-
                                     bı’nın öğrencilerimize faydalı olması dileğiyle...













                                                                                                     1 1
   1   2   3   4   5   6   7   8