Page 5 - Matematik 9 | Kavram Öğretimi Çalışması
P. 5
1
DERSİN ADI 9
1. ÜNİTE : SAYILAR VE CEBİR > Mantık > Önermeler ve Bileşik Önermeler
Kavram : Önerme
Genel Beceriler : Bilgi Okuryazarlığı Becerisi, Problem Çözme Becerisi
Alan Becerileri : İlişkilendirme Becerisi
Çalışmanın Adı ÖNERME Mİ, DEĞİL Mİ? 20 dk.
Çalışmanın Amacı Önerme kavramını ifade edebilme.
1. Yönerge: Aşağıdaki diyaloğu okuyunuz ve soruyu yanıtlayınız.
Bir kimya dersinde öğrencilerle öğretmen arasında aşağıdaki diyalog yaşanmıştır.
Öğretmen: Arkadaşlar günaydın! Bugünkü dersi-
mizde maddenin temel hâllerinden bahsedeceğiz. Ali: Maddenin üç temel hâli
Peki, maddenin günlük hayatta görülen temel hâl- vardır. Bunlar katı, sıvı ve gaz
lerini önceki bilgilerine dayanarak kim söyleyebilir? hâlleridir.
Öğretmen: Ali arkadaşımıza
Aslı: Aaa çok ilginç biz mad-
teşekkür ediyoruz. Fakat şu
denin üç temel hâli olduğunu
ana kadar öğrenmediğiniz,
zannediyorduk öğretmenim.
maddenin yeni bir hâlinden
bahsedeceğiz.
Öğretmen: Evet arkadaşlar maddenin günlük hayatta görülen dördüncü hâli de plazma ha-
lidir. Hatta bunların dışında maddenin başka hâlleri de bilinir. Fakat bu hâller temel hâller
olmayıp olağanüstü durumlarda gerçekleşir.
Yukardaki diyaloğa göre “Maddenin üç temel hâli vardır.”, “Maddenin günlük hayatta görülen dör-
düncü hâli de plazma hâlidir.” cümleleri birer önerme belirtir. Fakat “Arkadaşlar günaydın!”, “Günlük
hayatta görülen maddenin temel hâllerini kim söyleyebilir?”, “Ali arkadaşımıza teşekkür ediyoruz.”
cümleleri birer önerme belirtmez.
Bu bilgilerden yola çıkarak "önerme" kavramının tanımını yapınız.
Önerme:
1. Aşağıdaki tabloda verilen ifadelerin önerme olup olmadıklarını belirleyerek karşılarında bulunan
ilgili kutucuğu işaretleyiniz.
Önerme Önerme Değil
0
Su 70 C’de kaynar.
Bir bardak su alabilir miyim?
Su çok iyi bir çözücüdür.
Düzenli olarak su içmenin cildi gençleştirdiğini düşünüyorum.
3