Page 42 - Tarih 9 | Kavram Öğretimi Çalışması
P. 42
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
TARİH 9
Öğretim Programları ve Ders Kitapları Daire Başkanlığı Kavram Öğretimi 20
1. ÜNİTE : TARİH VE ZAMAN> 1.2. Neden Tarih?
Kavram : Millet
Genel Beceriler : Eleştirel Düşünme Becerisi
Alan Becerileri : Tarihsel Analiz ve Yorum Becerisi
Çalışmanın Adı MİLLET SÖZCÜĞÜNÜN YOLCULUĞU 20 dk.
Çalışmanın Amacı Millet kavramına ilişkin bilgileri ayırt edebilme.
Yönerge:
Yönerge: Verilen bilgileri ve görselleri inceleyerek soruları yanıtlayınız.Verilen bilgileri ve görselleri inceleyerek soruları yanıtlayınız.
Ulus, Moğolca. Millet, Arapça. İslami literatürde din ile eş
Türkçe “ülüş” anlamlı olması yanında belli bir dinin men-
sözcüğünden türe- suplarını ifade eden millet kelimesi, Osmanlı
miş ve Moğolcaya Devleti’nde de klasik dönemden itibaren dinî
geçmiştir. Kağana zümreleri ifade etmek için kullanılmıştır.
bağlı boylar (budun)
anlamındadır. https://islamansiklopedisi.org.tr/millet#2-osmanlilarda-millet-sistemi
İnsan, sosyal bir varlık ola-
rak tarihin bilinen en eski
çağlarından itibaren toplu
hâlde yaşamakla beraber
bu toplulukların millet (ulus)
karakterini alması Yakın
Çağ’ın bir ürünüdür.
Fransızca Nation kelime-
sinin karşılığı olarak millet;
aynı kökten, aynı soydan
Objektif Bakış Subjektif Bakış
gelme, her şeyden önce or-
Irk Birliği İnsan ne ırkının, ne di-
tak bağları olan insanlar top-
Dil Birliği linin, ne de dininin, ne
luluğu anlamındadır.
Din Birliği de nehirlerin izlediği
http://www.ait.hacettepe.edu.tr/egitim/
ait203204/II9.pdf yolun, ne de sıradağ-
ların yönünün eseridir.
Sağlam duygulu ve sı-
cak kalpli insanların bir
araya gelmesi manevî
bir bilinç yaratır.
Ernest Renan
“Zengin hatıra mirasına sahip
bulunan, beraber yaşamak
hususunda ortak arzu ve olur-
da samimi olan, sahip olunan
mirasın korunmasına beraber
devam hususunda iradeleri
ortak olan insanların birleş-
mesinden meydana gelen ce-
miyete millet denir.”
39