Page 55 - Tarih 9 | Kavram Öğretimi Çalışması
P. 55
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
27 TARİH 9 Öğretim Programları ve Ders Kitapları Daire Başkanlığı
Kavram Öğretimi
1. ÜNİTE : TARİH VE ZAMAN > 1.2. Neden Tarih?
Kavram : Anakronizm
Genel Beceriler : Eleştirel Düşünme Becerisi
Alan Becerileri : Kronolojik Düşünme Becerisi
Çalışmanın Adı DİKİZ AYNASINDA TAKILI KALMAK 20 dk.
Çalışmanın Amacı Tarihteki olayları anlamada anakronizmin olumsuz etkileri olduğunu fark edebilme.
1. Yönerge: Aşağıda verilen sorulardaki yanılgıları tespit ediniz.
1. Aşağıda farklı türde tarihsel yanılgılar verilmiştir. Bu farklı türdeki tarihsel yanılgıları belirtiniz. Doğ-
rusunu yazınız.
a) Mustafa Kemal Atatürk, son kez 1946’da cumhurbaşkanı seçildi.
b) Türkiye Cumhuriyeti’nin seçilmiş ilk veziriazamı İsmet İnönü’dür.
c) Fatih Sultan Mehmet Dönemi’nde uygulanan “kardeş katli”, antidemokratik bir uygulamadır.
2. Yandaki görselden de yararlanarak aşağıdaki iki du-
rum arasındaki benzer yanılgıyı belirtiniz.
a) Aracını ileri doğru sürmekte olan otomobil şoförü,
dikiz aynasındaki yayayı görür görmez frene bastı.
b) Fransa devlet başkanı Emmanuel Macron, Os-
manlı İmparatorluğu’nun politikaları konusunda Bir-
leşmiş Milletleri acilen Genel Kurul Toplantısına ça-
ğırdı.
Görsel 2
2. Yönerge: Öğrendiklerinizden hareketle aşağıdaki soruyu cevaplayınız.
1. Geçmişteki veya günümüzdeki olayları açıklarken anakronizme düşmenin olumsuz etkileri neler
olabilir?
52
Hazırlayan: Timur KUMBAR