Page 71 - Tarih 9 | Kavram Öğretimi Çalışması
P. 71
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
37 TARİH 9 Öğretim Programları ve Ders Kitapları Daire Başkanlığı
Kavram Öğretimi
1. ÜNİTE : TARİH VE ZAMAN > 1.3. Zamanın Taksimi
Kavram : Milat
Genel Beceriler : Eleştirel Düşünme Becerisi
Alan Becerileri : Tarihsel Analiz ve Yorum Becerisi
Çalışmanın Adı MİLAT 20 dk.
Çalışmanın Amacı Milat kavramının önemini anlayabilme.
MİLAT
550 yılında Roma’da keşiş Dionysius Exigusus’un yaptığı çalışma yılların sayımının Hz. İsa’nın ete
bürünmesine bağlı olması ve takvimin başlangıcının Tebliğ Günü olması gerektiği düşüncesine dayan-
mıştır. Ete bürünmeden önceki bütün yıllar İsa’dan önce (milattan önce), sonraki yıllar İsa’dan sonra
(milattan sonra) olarak belirlenmiştir. Sıfır yılı yoktur! Miladi tarihin kabulü için uzun yüzyıllar geçmesi
gerekmiş, miladi tarih önce Latin sonra Doğu Kilisesi’nde kabul edilmiştir. Bu süreçte her türlü yerel
kronoloji de kullanılmıştır. (Yunanlılar’da olimpiyatlar, İspanya’da Sezarlar tarihi, Yahudiler’de Yaradılış
Yılı, İslam dünyasında Hz. Muhammet’in Mekke’den Medine’ye hicreti) Miladi tarih birçok kronoloji
sistemiyle rekabet içinde olmuş ise de günümüzde Türkiye ve dünyada yaygın şekilde kullanılmaktadır.
Kavimler İstanbul’un Sanayi 1. Dünya Cumhuriyetin SSCB’nin
Yazının icadı Göçü Hicret Fethi Devrimi Savaşı ilanı dağılması
MÖ 3200 MİLAT 375 476 622 1071 1453 1492 1768 1789 1914 1915 1923 1945 1991 2020
Malazgirt Atom
Batı Roma Amerika’nın Fransız Çanakkale Kovid-19
İmp. yıkılması Meydan keşfi İhtilâli Muharebeleri Bombasının Salgını
Muharebesi kullanılması
Yönerge: Yukarıda verilen metin ve zaman dizininden yararlanarak aşağıdaki soruları cevaplandırınız.
1. Tarihlendirmenin yapılabilmesi için milat neden gereklidir?
2. Miladi tarihten farklı olarak kabul edilen kronoloji sistemlerinin başlangıcını esas alan gelişmelere
bakarak nasıl bir genellemeye varılabilir?
3. Dünya tarihinde miladı belirleyecek olsaydınız hangi gelişmeyi esas alırdınız? Gerekçelendiriniz.
68
Hazırlayan: Ali HOCAOĞLU