Page 20 - sablon
P. 20
3
MATEMATİK 9
Öğrenme Alanı: Üçgenler Alt Öğrenme Alanı: Üçgende eşlik ve benzerlik
Konu Üçgenler 160 dk.
Kazanımlar 9.4.2.1. İki üçgenin eş olması için gerekli olan asgari koşulları değerlendirir.
9.4.2.2. İki üçgenin benzer olması için gerekli olan asgari koşulları değerlendirir.
9.4.2.3. Üçgenin bir kenarına paralel ve diğer iki kenarı kesecek şekilde çizilen doğrunun ayırdığı doğru parçaları arasın-
daki ilişkiyi kurar.
Gerekli Materyaller: Çalışma kâğıdı
1. Yönerge Tahtaya aşağıdaki gibi iki üçgen çizilerek üzerlerine üçgenlerin açı ve kenar uzunlukları
yazılır.
A D
9 10 10 9
B 11 C E 11 F
Örnekten hareketle karşılıklı olarak kenarlarının uzunlukları ve açılarının ölçüleri eşit olan
üçgenlerin eş üçgenler olduğu belirtilir.
& &
ABC ile DFE eş üçgenler ise ABC , DFE şeklinde gösterilir.
a) Tahtaya aşağıdaki gibi iki üçgen çizilir ve veriler üçgenlerin üzerinde gösterilir.
A K
8 5 8 5
B C L M
Karşılıklı iki kenarının uzunluğu ve bu iki kenarın oluşturduğu açıların ölçüleri eşit olan üçgen-
lerin eş üçgen olduğu ve bu durumun Kenar-Açı-Kenar (K.A.K.) eşliği olarak adlandırıldığı ifade
edilir.
B F
A C D E
&
%
&
%
AB = DE , AC = DF ve mBAC = mEDF i ise ABC , DEF olduğu belirtilir.
_
i
_
Aşağıdaki örnek öğrencilere çözdürülür.
19