Page 20 - sablon
P. 20

3
                                                                              MATEMATİK 9

                   Öğrenme Alanı: Üçgenler     Alt Öğrenme Alanı: Üçgende eşlik ve benzerlik
                   Konu         Üçgenler                                                             160 dk.
                   Kazanımlar   9.4.2.1. İki üçgenin eş olması için gerekli olan asgari koşulları değerlendirir.
                                9.4.2.2.  İki üçgenin benzer olması için gerekli olan asgari koşulları değerlendirir.
                                9.4.2.3. Üçgenin bir kenarına paralel ve diğer iki kenarı kesecek şekilde çizilen  doğrunun ayırdığı doğru parçaları arasın-
                                daki ilişkiyi kurar.
                   Gerekli Materyaller: Çalışma kâğıdı
                1. Yönerge  Tahtaya aşağıdaki gibi iki üçgen çizilerek üzerlerine üçgenlerin açı ve kenar uzunlukları
                        yazılır.

                      A                          D

                   9       10             10        9



                B      11       C     E        11     F



               Örnekten hareketle  karşılıklı olarak kenarlarının uzunlukları ve açılarının ölçüleri eşit olan
               üçgenlerin eş üçgenler olduğu belirtilir.

                                          &     &
               ABC  ile DFE  eş üçgenler ise  ABC , DFE  şeklinde gösterilir.


               a) Tahtaya aşağıdaki gibi iki üçgen çizilir ve veriler üçgenlerin üzerinde gösterilir.
                              A                    K

                        8       5             8       5


                  B               C    L               M

                  Karşılıklı iki kenarının uzunluğu ve bu iki kenarın oluşturduğu açıların ölçüleri eşit olan üçgen-
                  lerin eş üçgen olduğu ve bu durumun Kenar-Açı-Kenar (K.A.K.) eşliği olarak adlandırıldığı ifade
                  edilir.



                              B                    F





                 A                C    D                E
                                                                    &
                                                           %
                                                                           &
                                                 %
                   AB =   DE  , AC =   DF ve mBAC =     mEDF i  ise  ABC ,  DEF  olduğu belirtilir.
                                               _
                                                     i
                                                          _
                  Aşağıdaki örnek öğrencilere çözdürülür.





                                                                                                    19
   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25