Page 26 - Liseye Hoşgeldin - Felsefe
P. 26

CEVAP ANAHTARI









                                                        EŞLEŞTİRME

            1. Ç  2. D       3. B       4. E       5. F     6. C       7. A













                                                   YAPILANDIRILMIŞ GRİD

            1- ( 5, 8, 12 )     2-   ( 2, 4 )        3-   ( 3, 7, 9 )     4-  ( 1, 10 )        5-( 6, 11 )












                                                   BOŞLUK DOLDURMA

           1.  Bilgelik sevgisi      4.  Pythagoras            7.  Bilgi
           2.  Antik Yunan           5.  Thales                    8.  Doğruluk
           3.  Filozof               6.  Etik











                                                      BECERİ TEMELLİ


            "ETİK İKİLEM"
            1.   Felsefede “iyi” ve “kötü” davranışı sonuçlarına göre değerlendirenler (faydacı filozoflar) beş kişinin ölmesindense bir kişinin
               ölmesini ahlaklı görürler. Tramvay sorunu bu anlayışı temellendirmek için tasarlanmıştır. Birçok insanın ölmemesi için uçağı
               tenha bir yere düşüren pilotun etik davrandığı söylenebilir.
            2.   Pragmatik anlayış savunulduğunda söz konusu davranış etik olarak nitelendirilebilir. Sonuçta beş kişiyi kurtarmıştır. Ancak
               ölümüne neden olduğu kişiyle arasında düşmanlık olması pragmatik anlayışın değerlendirmesini gölgede bırakır. Pragmatik
               anlayışa “Eğer düşmanlık yerine sevgi söz konusu olsaydı ne yapılması gerekirdi?” sorusu yöneltilebilir. Davranışta görelilik
               olması sorun yaratmaktadır. Dolayısıyla burada başka bir felsefe görüşü öne çıkar. Kant’a göre davranışın sonucuna değil
               davranışı yapanın niyetine bakmak gerekir.















                                             ORTAÖĞRETİM   26 FELSEFE
                                        GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
   21   22   23   24   25   26   27   28