Page 26 - Liseye Hoşgeldin - Felsefe
P. 26
CEVAP ANAHTARI
EŞLEŞTİRME
1. Ç 2. D 3. B 4. E 5. F 6. C 7. A
YAPILANDIRILMIŞ GRİD
1- ( 5, 8, 12 ) 2- ( 2, 4 ) 3- ( 3, 7, 9 ) 4- ( 1, 10 ) 5-( 6, 11 )
BOŞLUK DOLDURMA
1. Bilgelik sevgisi 4. Pythagoras 7. Bilgi
2. Antik Yunan 5. Thales 8. Doğruluk
3. Filozof 6. Etik
BECERİ TEMELLİ
"ETİK İKİLEM"
1. Felsefede “iyi” ve “kötü” davranışı sonuçlarına göre değerlendirenler (faydacı filozoflar) beş kişinin ölmesindense bir kişinin
ölmesini ahlaklı görürler. Tramvay sorunu bu anlayışı temellendirmek için tasarlanmıştır. Birçok insanın ölmemesi için uçağı
tenha bir yere düşüren pilotun etik davrandığı söylenebilir.
2. Pragmatik anlayış savunulduğunda söz konusu davranış etik olarak nitelendirilebilir. Sonuçta beş kişiyi kurtarmıştır. Ancak
ölümüne neden olduğu kişiyle arasında düşmanlık olması pragmatik anlayışın değerlendirmesini gölgede bırakır. Pragmatik
anlayışa “Eğer düşmanlık yerine sevgi söz konusu olsaydı ne yapılması gerekirdi?” sorusu yöneltilebilir. Davranışta görelilik
olması sorun yaratmaktadır. Dolayısıyla burada başka bir felsefe görüşü öne çıkar. Kant’a göre davranışın sonucuna değil
davranışı yapanın niyetine bakmak gerekir.
ORTAÖĞRETİM 26 FELSEFE
GENEL MÜDÜRLÜĞÜ