Page 292 - Tasarım Beceri Atölyeleri Öğretmen El Kitabı
P. 292

RENK KORUMA TOPU


                                                 ÇALIŞMANIN TEMALARI


               • Çevre Okuryazarlığı (Geri dönüşüm- Şehirlerin doğaya etkisinin azaltılması)

               • Küresel Farkındalık

                                                    ÇALIŞMANIN AMACI


               Yeryüzünün %71’ inin su, bu suyun %97 sinin tuzlu deniz ve okyanus suyu, geriye kalanın % 2’ sinin de
           dağlarda veya kutuplarda buzul olarak bulunduğunu düşününce kullanılabilir suyun çok az olduğu aşikârdır.
           Bu sebeple mevcut su kaynaklarını dikkatli kullanmalı ve kirletmemek için çaba sarf etmeliyiz. Antropojenik
           kaynaklı su kirleticilerin başında evsel sıvı atıklar ve endüstriyel kaynaklı sıvı atıklar gelmektedir. Çamaşır yı-
           kamalardan kaynaklı veya endüstriyel faaliyetlerden kaynaklı su kirleticilerin başında boyalar dikkat çekmek-
           tedir. Evlerde çamaşır makinalarından atılan sular kıyafetlerin renklendirilmesi sırasında kullanılan boyalar ile
           kirletilir.

               Bu etkinlikte boyar maddeler ile (özellikle mavi renkli boyalar ile) kirletilmiş çamaşır makinası atık suları-
           nın çevreye daha az zararlı olacak şekilde temizlenmesi için geri dönüşüm malzemelerden bir ürün tasarlana-
           caktır.




                                       GELİŞTİRİLMESİ HEDEFLENEN BECERİLER


               • Yaratıcı fikirler üretme
               • Çizim yapabilme

               • Tasarım becerisi

               • Psikomotor beceriler

                                                  ÇALIŞMANIN ALANLARI


               Çalışmanın Birincil Alanı: FeTeMM

               Çalışmanın İkincil Alan(lar)ı: Çevre Kimyası, Boya Endüstrisi, Yaşam Becerileri, 3B Tasarım.




           284
   287   288   289   290   291   292   293   294   295   296   297