Page 48 - Tasarım Beceri Atölyeleri Öğretmen El Kitabı
P. 48

Yapılan üç boyutlu tasarım esas alınmak üzere; EK-1’de verilen örnekte olduğu gibi ön çalışmalar yapıla-
           rak her bir parça ayrı ayrı hazırlanır. Makine ve el aletleri ile gerçek uygulamaya geçmeden önce basit uygula-
           malar ile alıştırmalar yapılmalıdır.
               Çalışma sürecinde, ahşap parçaların kesilmesi için masaüstü lazer CNC makinesi, form bozuklukları ol-
           ması durumunda zımpara makinesi ve el rendesi kullanılır. Yüzey pürüzlülüğünün giderilmesi için ahşap par-
           çaların liflerine paralel yönde, 180 ve 220 kum zımpara ile işlem yapılır. Üretim süreci tamamlandıktan sonra
           elde edilen üç boyutlu temaya sahip tablanın tüm yüzeylerine su bazlı vernik uygulanarak, harici etkilere karşı
           korunaklı hale getirilir.

                                       ÇALIŞMALARIN SUNUMU İÇİN ÖNERİLER


               Çalışma tamamlandıktan sonra sınıfta/okulda/uygun mekanlarda sergilenebilir. Çalışmanın başından iti-
           baren fotoğraf ve video çekimine ilgi duyan bir öğrenci tarafından süreç film haline getirilerek web sayfasında
           ve sosyal medya aracılığı ile öğrencilerin/hedef kitlenin dikkati çekilebilir.

                  ÇALIŞMANIN GELİŞTİRİLMESİ - DEVAM ETTİRİLMESİNE YÖNELİK ÖNERİLER


               Üç boyutlu tasarımda, ahşap malzeme kullanılmasıyla uyandırılan heyecanın, öğrencinin farklı tasarımlar-
           da ahşabın sahip olduğu renk ve doku çeşitliliğinden faydalanarak ileri düzeyde istifade etmesi sağlanabilir.
           Örneğin; her ili temsil eden farklı bir ağaç türü kullanılarak Türkiye haritası hazırlanabilir.
































           40
   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53