Page 52 - Tasarım Beceri Atölyeleri Öğretmen El Kitabı
P. 52

lıplarını aksak ölçüler içerisinde doğru çalmaları hedeflenir.

               II - Sınıf ortamında hüseyni dizisi dinletilir ve örnek ezgiler oluşturulur. Soru - cevap cümlelerine dikkat
           çekilir ve öğrencilerden verilen süre sonunda bu dizi içerisindeki seslerle verilen ritmik yapıda bir ezgi oluş-
           turmaları beklenir.

               Öğrencilerin yazdıkları hüseyni şarkılar sınıf ortamında seslendirilir, her ezginin en güzel seçilen kısımları
           birleştirilerek bir sınıf ezgisi elde edilir. Elde edilen bu ezgiye daha önceden çalışılan aksak ölçülü beden per-
           küsyonu ile eşlik etmek amaçlanır.
               I - Beden perküsyonunda önemli olan tutarlı hareketler seçmek ve bu hareketlerin sırasının kafa karıştırıcı
           olmamasıdır. Öğrencilere önce örnek gösterilir ve sonra birlikte yapmaları istenir. Sınıfın başarısına göre poli-
           ritim çalışmaları yapılabilir.



























                           Şekil 1. 5/8’lik aksak ölçünün birim vuruşlarına göre örnek beden perküsyonu



               II - Hüseyni makam dizisi, sınıf ortamında incelenir ve bu makam dizisi seslerinden oluşan örnek melodiler
           çalınır. Öğrencilerin bu dizinin yapısını duyuşsal olarak tanıması ve kulaklarına yer etmesi sağlanır.










           44
   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57