Page 98 - Tasarım Beceri Atölyeleri Öğretmen El Kitabı
P. 98

-  Fotoğrafla ilgili grupta yapılan yorumlardan kendi duygusuna ters düşenlerden bir liste oluşturmak
           bunu sesli okumak.
               Bu yollar çeşitlendirilebilir. Amaç öğrencinin fotoğrafla kurduğu ilişki ile fotoğrafın genel iletişimde ya-
           şadığı dönüşüm arasındaki farkı kapatmaya çalışırken, fotoğraf üzerinde yeni bir bakış açısıyla düşünmesine
           fırsat vermek bunu yaratıcı bir sürece dönüştürmesini teşvik etmektir.

               - Öğrencilerden kendi ailelerine ait bir fotoğraf albümü getirmeleri istenecek. Bu albüm tüm öğrencilerle
           birlikte incelenecektir. Daha sonra albümü getiren öğrenciden kendi kurgusunu oluşturması beklenecektir.
           Yeni fotoğrafların, metnin, kolajın kullanılabileceği bu çalışmanın sonucunda öğrencinin, kendi aile tahayyülü
           veya aileyi algılayış biçimine dair görsel bir anlatı oluşturması beklenecektir.

                                       ÇALIŞMALARIN SUNUMU İÇİN ÖNERİLER


               Öğrencilerin etkinlik başlangıcında getirdikleri fotoğrafların ya da aile albümlerinin etkinlik süresince dö-
           nüştürülmüş veya başka unsurlar eklenerek bir anlatıya dönüştürülmüş halleri etkinlik sonunda sergilene-
           cektir. Her çalışmanın yaratıcı süreçte kullanacağı mecralar farklılık gösterebileceğinden, sergilemeleri için en
           uygun yöntem üretimler gerçekleştikten sonra belirlenecektir.


                  ÇALIŞMANIN GELİŞTİRİLMESİ - DEVAM ETTİRİLMESİNE YÖNELİK ÖNERİLER


               Çalışma fotoğrafta barınan muğlaklığı anlamaya ve bu sayede fotoğraf sanatının temel sorunlarının anla-
           şılmasına yardımcı olabilecek bir egzersiz niteliğindedir. Çalışmanın geliştirilmesi için, fotoğrafa dair başka
           kaynaklar okumak, fotoğraf sanatına dair dijital ve basılı mecraları takip etmek öğrencinin atölye boyunca
           geliştirdiği duygu ve düşüncelerin etkinlikten de sonra geliştirmesine yardımcı olacaktır.

               Öğrencinin atölyeden sonra kişisel fotoğraflarından oluşan bir albüm yapmaya teşvik edilmesi, bunu dü-
           zenli olarak sürdürmeye cesaretlendirilmesi, atölyedeki tecrübeyi ona anımsatabilecek ve benzer sorularla fo-
           toğrafın anlamına dair kişisel tecrübesini genişletebilecek, kişisel bir etkileşim aracına sahip olmasını sağlaya-
           bilir.

                                                         KAYNAKLAR


               1.  Susan Sontag – Başkalarının Acısına Bakmak

               2.  Ron Burnett – İmgeler Nasıl Düşünür

               3.  Roland Barthes – Camera Lucida




           90
   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102   103