Page 8 - Coğrafya 12 | 2.Ünite
P. 8
Türkiye İstatistik Kurumu ile Gümrük ve Ticaret Bakanlığı dış ticaret verilerine göre ihracat, 2017 yılı
Ekim ayında bir önceki yıla göre %9, ithalat ise %25 artmıştır. 2017’de en çok ihracat yaptığımız ülke
Almanya iken bu ülkeyi İngiltere, ABD ve İtalya takip etmektedir. İthalatta ise ilk sırada Çin yer alırken
Çin’den sonra Almanya, Rusya ve İtalya gelmektedir.
3 1 3 Turizm Sektörünün Ekonomiye Katkısı
İnsanlar, tarihin her döneminde değişik nedenlerle seyahat etmiştir. Günümüzde ise sanayinin gelişmesi,
refah düzeyinin yükselmesi ve insanların dinlenme, gezme ve keşfetme ihtiyaçlarının artması turizmi daha
önemli hâle getirmiştir.
Türkiye, coğrafi konumunun etkisiyle çok büyük bir tu-
rizm potansiyeline sahiptir. Yer şekilleri ve iklim çeşitlili-
ği, tarihî ve kültürel değerlerin zenginliği Türkiye’de golf,
dağcılık ve kültür turizmi gibi çeşitli turizm faaliyetlerinin
yapılmasına imkân tanır (Görsel 3.5).
Türkiye’de turizm geliri, 2016 yılında bir önceki yıla göre
%29,7 azalarak 22 milyar 107 milyon 440 bin dolar olmuş-
tur. Ülkemizde turizm gelirlerinin en yüksek olduğu alan
deniz turizmidir. Akdeniz ve Ege kıyıları deniz turizmi için
caziptir (Görsel 3.6).
Sosyal ve ekonomik bir olay olarak 20. yüzyıla damgasını
vuran turizmin önemini şöyle açıklayabiliriz:
• Turizm, milyonlarca insanı üretici ve tüketici olarak il-
gilendirir.
• Turizm, sağladığı döviz gelirleri ile dış ticaret bilanço-
larının düzeltilmesini sağlayan bir faktördür.
• Turizm, ekonominin itici ve sürükleyici bir elemanıdır.
• Doğal ve kültürel çevrenin korunması ve değerlendiril- Görsel 3.5: Golf turizmi, doğal çevrenin korun-
masına ve ekonomiye katkısı ile ülkemizin tu-
mesini sağlayan bir faktördür. rizm zenginliklerindendir.
Görsel 3.6: Deniz turizminin en cazip
noktalarından Bodrum, Muğla
96