Page 34 - Felsefe 11 | 5.Ünite
P. 34
5. ÜNİTE
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
A Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerlere doğru sözcükleri yazınız.
1. Husserl’in fenomenolojisinde fenomenlerin özüne ulaşabilmek için daha önce edinilmiş bilgilerden
ve ön yargılardan uzaklaşmaya …….….…………………….. denir.
2. …………………….. insanın söz ve eylemlerinin oluşturduğu ürün ve yapıların anlamına yönelik
yorumlamadır.
3. ………………..………..……… akılla ya da deneyle doğrulanamayan bütün önermeleri anlamsız
kabul eden felsefe akımıdır.
4. Duyulara konu olan, duyusal alanın nesnelerine ……………….…….. denir.
B Aşağıda Romen rakamlarıyla verilen filozof isimlerini harf ile verilen felsefi kav-
ram, akım ve eser isimleriyle eşleştirerek doğru harfi parantez içine yazınız.
5.
Filozof Kavram, akım, eser
( ) I. Hilmi Ziya ÜLKEN a) Bilim Tarihi
( ) II. Takiyettin MENGÜŞOĞLU b) Felsefe Tarihi
( ) III. Macit GÖKBERK c) Bilim Felsefesi
( ) IV. Nurettin TOPÇU ç) Ahlak Felsefesi
( ) V. Aydın SAYILI d) Varlık Felsefesi
( ) VI. Nusret HIZIR e) Değerler Felsefesi
f) Siyaset Felsefesi
C Aşağıda verilen açık uçlu soruların cevaplarını ilgili alanlara yazınız.
6. Kuhn’un düşüncelerinde geçen “bilim çevresi” kavramı hakkında bilgi veriniz.
...................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................
7. Aydınlanma düşüncesinin 20. yüzyıl felsefesine olan etkilerini değerlendiriniz.
...................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................
8. Türkiye’de felsefenin yayılmasında etkili olan eğitim kurumunun adı nedir?
...................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................
150