Page 41 - Fen Lisesi Biyoloji 9 | 3.Ünite
P. 41
B) Aşağıdaki açık uçlu soruları cevaplayınız.
7. Canlıların sınıflandırılması bilimsel çalışmalara nasıl fayda sağlar?
8. Homolog organ ve analog organ nedir? Örnekler vererek açıklayınız.
9. Canlıların nesillerinin tükenmesinin sebepleri nelerdir? Buna engel olabilmek için neler yapılabilir?
10. Virüslerin canlılarla cansızlar arasında geçiş formu olarak kabul edilmesinin sebeplerini açıklayınız.
11. Endospor nedir? Hangi durumlarda oluşmaktadır?
12. Faydalı bakterilere örnekler vererek açıklayınız?
13. Tohumsuz bitkilerin genel özellikleri nelerdir? Kaç gruba ayrılır? Belirtiniz.
14. Kurbağaların larva dönemleri ile ergin dönemlerini karşılaştırınız.
15. Kuşların ve memelilerin benzerlik ve farklılıklarını açıklayınız.
16. Çiçekli bitkilerde çiçeğin görevleri nelerdir?
C) Aşağıdaki ifadeler doğru ise sonundaki kutucuğa (D), yanlış ise (Y) yazınız.
17.
1 Çok çeşitli ortamlarda yaşayan bakteri türleri vardır.
2 Fotosentez yapan bakterilerde kloroplast organeli vardır.
3 Virüslerin faydalı ve zararlı türleri vardır.
4 Mantarlar klorofil taşır ve kendi besinlerini kendileri üretir.
5 Tohumlu bitkilerin gerçek kök, gövde ve yaprakları vardır.
6 Türden âleme gidildikçe ortak özellikler artar.
7 Omurgalı hayvanlar şubesi balıklar sınıfından daha fazla türü kapsar.
8 Virüsler her ortamda canlılıklarını devam ettirebilir.
9 Sürüngenler sınıfındaki canlılarda iç döllenme görülür.
10 Kuşlar değişken vücut ısılı canlılardır.
11 Teknolojik gelişmeler canlılardan ilham alır.
155