Page 5 - Biyoloji 10 - Kavram Öğretimi
P. 5
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
Öğretim Programları ve Ders Kitapları Daire Başkanlığı
KAVRAM ÖĞRETİMİ
ÇALIŞMA LİSTESİ
1. ÜNİTE HÜCRE BÖLÜNMELERİ Çalışma Kazanım Çalışmanın Adı Sayfa
Çalışma Kazanım Sayfa No No No
No No Çalışmanın Adı No 46 10.2.1. Kan Grubum Annem ve Babamdan Farklı 93
1 10.1.1. Neden Bölünüyoruz? 3 47 10.2.1. Rh Nereden Geliyor? 95
2 10.1.1. Küçük Olmanın Avantajları 5 48 10.2.1. Dikkat, Kan Uyuşmazlığı 97
3 10.1.1. Hücre Döngüsünün Kontrolü Nasıl Olur? 7 49 10.2.1. Canlılarda Cinsiyetin Belirlenmesinde Kromo- 99
4 10.1.1. Kontrolsüz Mitoz 9 zomların Rolü Nedir?
5 10.1.1. Nesil Nasıl Devam Eder? 11 50 10.2.1. Kas Distrofisi 101
6 10.1.1. Çekirdek Bölünmesi 13 51 10.2.1. Hemofili 103
7 10.1.1. Hazırlığını Sağlam Yap 15 52 10.2.1. Daltonizm 105
8 10.1.1. İşim Başımdan Aşkın 17 53 10.2.1. Belirleyici Kim? 107
9 10.1.1. Bölünmenin En Net Safhası Metafaz 19 54 10.2.1. Soyağacı Evlilikleri 109
10 10.1.1. Mitozun Kritik Noktası 21 55 10.2.1. Çeşitlilikte Hayat Var 111
11 10.1.1. Telofazı Kavrayalım 23 56 10.2.1. Kılık Değiştirme 113
12 10.1.1. Ayrılıyoruz 25
13 10.1.1. Kromatinden Kromozoma 27 3. ÜNİTE EKOSİSTEM EKOLOJİSİ
14 10.1.1. Homolog Kromozom 29 Çalışma Kazanım VE GÜNCEL ÇEVRE SORUNLARI Sayfa
15 10.1.1. Kendi Çiçeğimizi Üretilim 31 No No Çalışmanın Adı No
16 10.1.1. Tüm Canlılar Bölünerek Mi Ürer? 33 57 10.3.1. Yapay Bir Ekosistem “Teraryum” 115
17 10.1.1. Tomurcuklanma 35 58 10.3.1. Organize Olanlar 117
18 10.1.1. Türk Bilim İnsanının Yeni Umudu: Aksolotl 37 59 10.3.1 Ekosistemin Cansız Ögeleri 119
19 10.1.1. Dişil Üreme 39 60 10.3.1. Ekosistemleri Etkileyen Biyotik Faktörler 121
20 10.1.1. Ekmeklerin Renkli Dünyası 41 61 10.3.1. Üreticiler 123
21 10.1.1. Hızlı Üretim 43 62 10.3.1. Heterotrof Beslenme 125
22 10.1.1. Tohumsuz Bitki Üretmek Mümkün Mü? 45 63 10.3.1. Miksotrof 127
23 10.1.1. Meyve Ağaçlarında Aşılama Tekniği 47 64 10.3.1. Beslenmek Şart 129
24 10.1.2. Krossing Over 49 65 10.3.1. Beslenme İlişkileri 131
25 10.1.2. Neden Farklıyız? 51 66 10.3.1. Geri Dönüşüm 133
26 10.1.2. Mayozun İkinci Aşaması 53 67 10.3.1. Maddenin Canlılardaki Serüveni 135
27 10.1.2. İnsanlardaki Çeşitlilik 55 68 10.3.1. Biyoenerji Akımı 137
69 10.3.1. Besin Zinciri ve Besin Ağı 139
2. ÜNİTE KALITIMIN GENEL İLKELERİ
Çalışma Kazanım Çalışmanın Adı Sayfa 70 10.3.1. Ekosistemin Küçük Bir Maketi 141
No No No 71 10.3.1. Azdan Çoğa 143
28 10.2.1. Kime Benziyorum? 57 72 10.3.1. Madde Döngüleri Canlılar İçin Ne Kadar 145
29 10.2.1. Mendel Genetiği 59 Önemli
30 10.2.1. Gen ve Alel İlişkisi 61 73 10.3.1. Azotsuz Olmaz 147
31 10.2.1. Genotipten Fenotipe 63 74 10.3.1. Karbon Masalı 149
32 10.2.1. Kimin Sözü Geçecek? 65 75 10.3.1. Ekosistemlerde Su 151
33 10.2.1. Mor Çiçekli Bezelye Beyaz Çiçek Açtı 67 76 10.3.2. Çevrene Dikkat Et 153
34 10.2.1. Bazen Saklanırız 69 77 10.3.2. Gezegensel Sınırlar 155
35 10.2.1. Genler Nasıl Aktarılır? 71 78 10.3.2. Ekolojik Ayak İzini Hesapla 157
36 10.2.1. Mutasyon Nedir? 73 79 10.3.2. Ayak İzin Ne Kadar Büyük? 159
37 10.2.1. Eşey Tayini 75 80 10.3.2. Suda Bırakılan İzler 161
38 10.2.1. Kardeşimin Özelliklerini Araştırıyorum 77 81 10.3.2. Nasıl Koruyacağız? 163
39 10.2.1. Eşeyli Üremenin En Küçük Birimi 79
40 10.2.1. Kontrolsüz Olmak 81
41 10.2.1. Aile Hikâyeni Keşfet 83
42 10.2.1. Genetik Miras 85
43 10.2.1. Varyete 87
44 10.2.1. Eş Baskın 89
45 10.2.1. Hangi Aleller? Hangi Renk? 91
“Çalışma Listesi” sayfasında etkinlik isimlerini tıklayarak etkinlik Çalışma sonlarındaki karekodları okutarak etkinliklere ve cevap
sayfasına, etkinlik sayfalarında “Ortaöğretim Genel Müdürlüğü” anahtarlarına online olarak ulaşabilirsiniz.
yazısını tıklayarak “Çalışma Listesi” sayfasına kolayca ulaşabilirsiniz.
Sayfa numaraları yanındaki bu işaret etkinliğin arka sayfada devam Çalışmanın uygulama süresini gösterir.
2 ettiğini gösterir.