Page 68 - Kimya 10 | Kavram Öğretimi Kitabı
P. 68
38 KİMYA 10
2. ÜNİTE : KARIŞIMLAR > 2.1. Homojen ve Heterojen Karışımlar > 2.1.2. Çözünme Sürecini Moleküler Düzeyde Açıklama
Kavram : Çözünme
Genel Beceriler : Eleştirel Düşünme Becerisi
Alan Becerileri : Akıl Yürütme Becerisi
Çalışmanın Adı TANECİKLER KARIŞTI 20 dk.
Çalışmanın Amacı Çözünme olayını tanecik boyutunda açıklayabilme.
Yönerge: Aşağıdaki metni okuyarak sorularıcevaplayınız.
Ayhan Öğretmen, öğrencilerin “çözünme olayı” ile ilgili bilgilerini ortaya çıkarmak ve bu olayı zihin-
lerinde doğru şekilde yapılandırmalarını sağlamak için bir etkinlik hazırlar. Öncelikle öğrencilerinden
aşağıdaki soruları cevaplamalarını ister.
1. Aşağıdaki maddelerin suyla karıştırıldıktan sonraki görünümlerini tek fazlı (homojen) ya da çok
fazlı (heterojen) olarak değerlendiriniz.
Yağ Alkol Şeker Yemek Tuzu Naftalin
Su
2. Suyla karıştırılan madde, tek fazlı görünüme (homojen) sahip olabilmek için hangi olayı gerçekleşti-
rir? Gerçekleşen olayı tanecik boyutunda çizerek gösteriniz.
Daha sonra Ayhan Öğretmen yemek tuzunun suda çözünmesi ile ilgili aşağıdaki görseli öğrencilere
sunar.
Görsel: Tuzun suda çözünmesi
Karekod
Alanı
Asıl karekodlar
66 kalıptaki görseli siliniz.
yerleştirildikten sonra
Asıl karekodda çerçeve Hazırlayan: Nevruze ERKAN ERKOÇ
konturu olmayacak.