Page 68 - Kimya 10 | Kavram Öğretimi Kitabı
P. 68

38      KİMYA 10


         2. ÜNİTE     : KARIŞIMLAR > 2.1. Homojen ve Heterojen Karışımlar > 2.1.2. Çözünme Sürecini Moleküler Düzeyde Açıklama
         Kavram       : Çözünme
         Genel Beceriler  : Eleştirel Düşünme Becerisi
         Alan Becerileri  : Akıl Yürütme Becerisi

          Çalışmanın Adı                        TANECİKLER KARIŞTI                               20 dk.
          Çalışmanın Amacı  Çözünme olayını tanecik boyutunda açıklayabilme.

          Yönerge: Aşağıdaki metni okuyarak sorularıcevaplayınız.

          Ayhan Öğretmen, öğrencilerin “çözünme olayı” ile ilgili bilgilerini ortaya çıkarmak ve bu olayı zihin-
          lerinde doğru şekilde yapılandırmalarını sağlamak için bir etkinlik hazırlar. Öncelikle öğrencilerinden
          aşağıdaki soruları cevaplamalarını ister.

          1.  Aşağıdaki maddelerin suyla karıştırıldıktan sonraki görünümlerini tek fazlı (homojen) ya da çok
              fazlı (heterojen) olarak değerlendiriniz.

                                  Yağ          Alkol          Şeker      Yemek Tuzu       Naftalin

              Su

          2.  Suyla karıştırılan madde, tek fazlı görünüme (homojen) sahip olabilmek için hangi olayı gerçekleşti-
              rir? Gerçekleşen olayı tanecik boyutunda çizerek gösteriniz.










              Daha sonra Ayhan Öğretmen yemek tuzunun suda çözünmesi ile ilgili aşağıdaki görseli öğrencilere
              sunar.

































                                          Görsel: Tuzun suda çözünmesi
                Karekod
                 Alanı
                Asıl karekodlar
          66  kalıptaki görseli siliniz.
              yerleştirildikten sonra
              Asıl karekodda çerçeve                                                                                       Hazırlayan: Nevruze ERKAN ERKOÇ
               konturu olmayacak.
   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73